Tjena, jag har en softmoddad xbox, vet ej version på boxen.
Hur går man till vid byte till större hårddisk, vad jag har förstått efter att ha läst diverse faq's och tutorials så behöver man ett chip, stämmer detta?
Biosversionen är 4980.6
Tjena, jag har en softmoddad xbox, vet ej version på boxen.
Hur går man till vid byte till större hårddisk, vad jag har förstått efter att ha läst diverse faq's och tutorials så behöver man ett chip, stämmer detta?
Biosversionen är 4980.6
Helt klart enklast med chip iaf.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Vad krävs om man ska göra det utan chip då?
Borde gå om du har tillgång till en chippad xbox där du kan installera hårddisken med alla filer osv som behövs. Sedan kopplar du hårddisken till en PC och använder programmet ATAPWD (sök i forumet så hittar du det för download) för att låsa den med rätt lösenord för boxen den skall sitta i. Rätt lösenord hittar du om du kör t.ex. config magic på din softmoddade box.
(Om du med softmoddad box egentligen menar biosflashad xbox så kan du byta hårddisk utan sånt krångel, en biosflashad xbox fungerar som en chippad xbox förutom att man inte kan stänga av chippet)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Japp jag menar en biosflashad xbox.Original inlägg av Hansi
Jag testade men disk jag hade hemma, byte diskarna, satte i superdisc och försökte starta. Men den vägrade starta från dvdläsaren.
Om jag däremot hade orginaldisken i så startade superdisc utmärkt.
Vad kan det vara för fel?
Prova uppgradera BIOS först. Men gör det rätt, misslyckas du så måste du chippa boxen istället. Vissa äldre bios är knepiga att få att boota t.ex. superdisc om klockan inte är ställd och/eller hårddisken inte har en fungerande dashboard installerad.
X-ecuter 2 4983.06 är ett lagom nytt bios.
Eller se till att klockan är ställd och strunta i att dra ur strömmen ur boxen när du byter hårddisk. Prova att boota upprepade gånger.
Bookmarks