Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: HD-ready

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21

    HD-ready

    Läste någpnmstans att nya krysslådan stödjer bla. 1080i precis som den jag har nu. Problemet är att det bara funkar när man kör NTSC och troligen gäller väl det 360 med. Bör det inte bli problem då om burken inte går att modda? Eller har någon hört om man kan ställa om till PAL eller NTSC som man vill? Fast troligen så är väl alla europaspel i PAL läge och lo-res.
    Slutar väl med att man måste importera skiten från US som med allt annat

  2. #2
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    ALLA spel till xbox 360 kommer att ha hd-tv stöd, stöd för xbox live och stöd för surround ljud så oavsett var du köper ditt spel och vilken tv-standard det är (ntsc/pal) så kommer alla spel att ha stöd för mist 720p och troligtvis dom flest även ha stöd för 1080i.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Japp och spelen kommer kosta runt 700-900 :-/st billigt & bra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20

    Hdtv

    tyvär så är de bara LCD -TV och vissa projektorer (CRT) som klarar av att ge den höga upplösningen. De kommer att gå spela på vanlig tv men bilden blir inte lika bra som på en LCD-tv

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    LCD projektorer som klarar 720P får man runt 10.000:- nuförtiden.

    Vill man ha bättre kontrast så kostar de riktigt bra DLP projarna som klarar 720P c:a 50.000:-

    8-9" CRT behöver du bara för 1280i/p upplösning, men eftersom xboxen bara klarar 1280i (inte 1280p) så upplever du i praktiken inte 1280i som bättre än 720P med rörliga bilder. Tittar du på stillbilder så ser du däremot mer detaljer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20

    Hdtv

    de är igentligen bara CRT projektorerna som klara äkta HDTV dom billigare projektorerna gör om den signalen så den passar till dom

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs det jag skrev ovan igen, projektorer som klarar *ÄKTA* 720P är i det närmaste standard i dag för LCD och i viss mån DLP. Och eftersom xboxen inte klarar 1280P är det onödigt att gå upp till en vattenkyld 9" CRT som krävs för att få *ÄKTA* 1280P upplösning. (Som kostar c:a 500.000:- ny, 30-130.000:- begagnad beroende på rörens skick och om dom är "äkta" eller "rebuilds")

    1280i är bara användbart för typ stillbilder, 720P är att föredra när det händer saker i bilden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    500000kr då får du ju en som dom har på Biografer ju =)

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För 500.000:- får du en BARCO CINE 9, vilket är den projektor som lämpar sig bäst för att se 1280P i vardagsrummet.

    Men för oss vanliga dödliga är det begagnade Barco 1209, Sony G90 eller Electrohome 9500LC som gäller. Och kan man leva med att man inte kan se riiiiktiiiigt varenda detalj perfekt upplöst kan man klara sig med en 8" som t.ex. Barco 808 som inte alls är speciellt dyr begagnad med renoverade eller hyffsade originalrör
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (och är man lite mer normalt funtad och vill ha något som är bekvämt och tillräckligt bra så väljer man en 720P kapabel DLP i 50.000:- klassen)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20

    hdtv

    finns ju för fan CRT från 50000kr nya som slår många av dom vanliga Projektorerna. BARCO CINE 9 sitter ju i Biografer är lite väl överkurs för ett vardagsrum eller vad tycker du?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad hittar du för biograf med BARCO CRT?

    Det enda jag känner till är kosmonova, om dom fortfarande använder 1209r

    Du hittar väl ingen ny 9" crt för 50.000:-, knappt ens en seriös 8"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Bilden på biografer tycker JAG inte är speciellt bra.
    iallafall inte de gånger jag har vart på SF här i umeå.

    Bilden är oftast suddig och ganska pixelerad om man kan kalla det så.
    inte alls som en vanlig tv. Jag tycker det är dålig kvalitet på bio. ljudet är det enda som är bra.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ljudet på bio är ju uselt jämfört med att ha bra prylar hemma i vardagsrummet, svårt att få det optimalt för en salong med flera hundra stolar. Enklare att få till det hemma, men det kostar ju en slant såklart.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20

    hdtv

    jag kan hålla med dej att bilden är pixlig men tänk då på hur stor bild dom har de är ju inte direkt 2*2 meter =)

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag tycker att våran biograf har bättre ljud än vi har hemma så för mig är det skillnad. Visst håller jag med om att de har stor bild. Men jag tycker att de borde ha projektorer som inte försämrar bilden bara för att bilden är stor!
    Kanske finns det sånna som kostar miljoner vad vet jag?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom i stort sett alla biografer fortfarande kör gammal hederlig "analog" teknik så är det inte så mycket biografen kan göra förutom att ställa in focus ordentligt.

    Bildkvaliteten blir som den blir pga begränsningar i själva "filmrullen" och det faktum att den är kopierad i flera generationer från mastern eftersom man inte vill slita på mastern i onödan...

    1 kopia av mastern, av den kopian görs x antal kopior, och av dessa görs xxx antal kopior som skickas till olika länder, som i sin tur gör en kopia, och sedan gör en textad variant, som i sin tur kopieras så att det finns flera examplar som kan visas i olika biografer samtidigt...ungefär så antar jag iaf att det går till...

    Det finns digitala biografprojektorer också, har för mig att Star Wars EP1 (eller var det EP2) var den första helt digitalt inspelade långfilmen. Hur bra bilden blev i de digitala biograferna kan du läsa om i diverse forum, sök lite i avsforum så får du nog se en hel del åsikter om hur dåligt förståsigpåarna tyckte det blev...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20

    så sant

    Här i Skellefteå har dom en Bio som sänder digitalt har inte sett bilden där men dom säger att de är grym bild

Liknande diskussioner

  1. Magic 3.1 (DVD9 Ready)
    By Bira in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 15:55
  2. CCD, SUB & IMG?
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-07-12, 20:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •