Hej mitt Xenium chip slutade fungera. Jag har en 80gb hdd i ochså, om jag skulle byta till ett duox-2 chip är man då tvungen att göran ågonting? Med flashning och sånt ??
Hej mitt Xenium chip slutade fungera. Jag har en 80gb hdd i ochså, om jag skulle byta till ett duox-2 chip är man då tvungen att göran ågonting? Med flashning och sånt ??
Du måste flasha chippet. Men vad är det för fel på xeniumet?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Okej är det svårt att flasha? För där jag bytte till duox chippet gör do mitne det men när jag chipapde första gången så gjorde dom det på det stället. Det bara slutade att fungera sen sa dom jag lämmnade in den på att dom ahr provat byta tull ett annat xenium och det startar bara var 10ende gång ungefär :S Sen provade dom byta till ett duox chip och då funegrade det klockrent sa dom
Skumt :-)
Det finns guider i forumet om hur man flashar. Det är enklare att flasha ett xenium :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
när jag ska flasha linux bioset så står det bara "found bios/bin 512k Unknown flash halting!" Vad kan vara fewl? =(
Last edited by andreazz; 2005-08-18 at 21:11.
Alltså det är inte fel på bios skivan, den hittar bioset och allt, rätt storlek. Men det står endå bara "unknown flash Halting!" Hela tiden.
Jag har även provat med flashdisc, fungerar inte heller Har du nån aning om vad det kan vara?
Vad är det för bios i duox2 chippet nu då, och exakt vad gör du?
Felmeddelandet tyder på skrivskyddat chip eller att du måste ange rätt id för chippets flashminne i raincoat.cfg....men jag har aldrig hört talas om att man råkat ut för det med duox2 förut...
Okej.
Jag tar bioset "x2_4983.06" Och gör den till 512kb. Sen byter jag namn till "BIOS.bin" Och lägger in enn 100 mb dummyfil på en dvd skiva som xboxet kan läsa.
Sen väljer jag flash bios from cd, och xboxet hitter bioset men det står bara "unknown flash Halting!"
Och jag läste på teamexecuters hemsida och där stog det att det var något sorts skrivskydd på chippet för när jag startar chippet så står det även "Flash type: Read only??? manf=0x09, dev=0x00"
Men jag har även läst att duox2 inte har något flash skydd :S
Jag hade innan ett Xenium chip och jag har även en 80gb hdd om det har någon betydelse, sen strulade xenium chippet så då lämmnade jag in xboxet och bytte chip till duox chipet, sen när jag fick hem xboxet var det så här. Har även laddat ner flash disc och provat rebootat med den men inget händer. SNÄLLA hjälp mig ='(
Och du har inte råkat flasha in någon konstig version av flashbios som inte känner igen duox2 chippet? Måste fråga, det har hänt så många gånger för våra kunder att dom laddat hem flashbios och lagt in i t.ex. spiderchip...svårt att ta sig ur det läget sen :-(
Prova boota från banken med cromwell och använd euroasia generic flash disc.
Jag har haft problem säkert som många andra med de sista Duox2 chippen.
Omöjligt att flasha med eurasia flash program och den andra banken på chippet är död, det står något om fel på Jpeg. Jag löste detta problem genom att hot swappa i en annan chippad box. Dvs starta boxen öppen lägg hårddisk och Dvd spelaren åtsidan, se till att du har Evox som dash lägg in ett 512kb stort bios på C/Bios, sedan måste du löda en brygga mellan D0 och BT och från D0 till det chip som är monterat och fungerar i boxen bryggan mellan D0 och BT gör att chippet blir Flash able alltså inte flash-protected.
Sedan när allt är igång och du har kommit fram till flashningen i Evox, lyft ur det fungerande chippet (xboxen igång) montera Duox2 kör Evox flashprogram
Voila funkar perfekt detta har jag gjort tr gånger utan problem.
Var extremt försiktig när du gör detta det är 220volt i Xboxen.....
hej!
jag har samma problem.kan du förklara det lite bättre steg för steg så att man inte gör något fel. sedan måste du löda en brygga mellan D0 och BT och från D0 till det chip som är monterat .Till vilka punkter ska man löda på den chipen som sitter i Xbox?
hur många trådar eller kablar?Ska man ta bort chipen som har suttit i Xbox när man flashar den nya eller ska den vara kvar.
Skulle det funka om jag hade lödt brygga mellan bt och do och flasha med cd skiva ? jag tycker att det är jobbigt och jag har kämpat med samma problem i flera veckor.
jag skulle vara mycket tacksam om du kunde ta några bilder på hela processen lägga ut eller skicka med mail.
tack i förhand
Last edited by majdanac72; 2005-11-24 at 23:54.
Jag har använt evox 3935 som dash lägg in rätt bios 512kb på C: bios. Starta Xboxen med ett fungerande smartxx, aladdin, duox2. När du har evox igång xboxen öppen lyft ur det fungerande chippet (se till att du har det andra chippet kopplat) montera ditt nya chip och flasha med evox flashmeny. Ditt nya duox2 skall vara kopplat enl följande do till do dessutom en överbryggning mellan do och BT då försvinner flashprotect i chippet. Detta fungerar perfekt, var bara försiktig. Denna guide förutsätter att du har en färdig fungerande chippad Xbox.......... Därefter monterar du ditt hot-flashade chip i din nya box. Lycka till Sverrulf
Tack!
jag ska testa det!
Jag kunde inte heller flasha ett duox2 med flashbios. Jag fick köra på cromewell o flasha där
Bookmarks