Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: gamecube digital utgång

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Smile gamecube digital utgång

    hej
    har precis inskaffat en gamecube och noterade genast att det fanns en digital utgång på baksidan som jag förmodar kan anslutas till scart på tv'n och ev kanske också till ett hemmabiosystem för digitalt ljud ?
    känner någon till något om detta och även kanske om var sådan kabel finns att införskaffa. kanske här på psxcare ? (kollade bland kablarna till gamecube men blev inte mycket klokare för det
    tackar på förhand !
    /George

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Europeiska gamecube har väl RGB på sin vanliga analoga utgång, finns ingen anledning att använda den digitala för det. Annat är det på andra versioner, då måste man ta en original komponentvideokabel (som kopplas till den digitala utgången) och modifiera den så att den skickar RGB till en scartkontakt istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Talking yihoo...

    Grattis, du har hittat en 1:a Generations GC
    Jag har själv en sådan och letar även jag efter en lösning för att få digitalt ljud ut från GC'n. (För det är väl det som du önskar oxå..?)

    Jag vet att det fanns en digital A/V kabel för den asiatiska marknaden när GC'n kom där, bara det att den var så förbenat dyr ~1000:- (om man överhuvudtaget kunde få tag i en)

    Jag har inte hittat något/någon som bringar klarhet i frågan än.. letar med ljus och lykta efter någon form av pinout/layout på den digitala utgången i lådan så man kan mecka ihop en egen lösning på det...
    ...bara jag hittar det så...



    //Higgs...

Liknande diskussioner

  1. Gamecube kan starta nerladdade spel!
    By Hansi in forum Gamecube Spel
    Inlägg: 138
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 19:02
  2. Digital koaxial utgång på XBOX v1.6
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-26, 21:10
  3. Problem med Dolby Digital
    By r0yalty in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 19:56
  4. Gamecube backup/kopierings nyheter.
    By boobytrap in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 08:39
  5. Digital utgång
    By Soha in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 00:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •