Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Xboxen startar inte

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Xboxen startar inte

Jag har en ny Xbox med EvolutionX M8 BIOS och EvolutionX Dashboard.
    Efter att jag har lagt in ett spel på E:\ i rooten så startar inte boxen längre.
    Felkod 21 och den blinkar rött och grönt.

Kan jag accessa HD i min dator?

Jag har försökt att starta med Superdisk 3.7rc8 men inget händer.

Hjälp !
    /Birger

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    hmmm varför skulle det inte gå starta med SD då e det inte E: som e felet öppna kolla boxen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    jag har samma fel, fast det blinkar bara grönt. felkod 21. har kontrollerat alla kablar/kontakter och allt sitter som det ska. obs att jag har haft boxen i snart två år utan problem, bara nu idag när jag skulle slå på den så började den strejka. det har inte gått åska eller nåt på ett tag :/ den vägrar boota med superdisc/spel i dvdn.. varken ms-dash eller xecuter startar, nada. pluggade ur hddn, då fick jag felkod om det ist. pluggade ur dvdn och fick felkod om det ist, detta borde väl vara ett säkert tecken på att varken hdd eller dvd är trasigt. vad kan det vara? har tagit isär boxen och kikat men jag är inte ngn höjdare på elektronik så jag ser inte riktigt om nåt inte är som det ska.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om e:\ är proppfull kan det hända mystiska saker
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    e:\ kan omöjligt ha blivit full sen jag använde boxen sist.. trollade inte med några program eller annat som tar upp plats/använder tempfiler på e:\... vet fan itne vad det kan vara för fel.. börjar få abstinens.

kan även tillägga att allting från att man startar boxen tills att error-skärmen kommer är allting grön/gult till färger.. t.ex. microsoft/xecuter-texten under xbox splashscreenen är helt grön/ser missfärgad ut. det har hänt förut, men då hade bara bildkabeln åkt ur en bit ur teven. fan vet vad som jävlas nu
    Last edited by Dirtpaw; 2005-08-17 at 08:12.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    nu har jag tagit isär boxen i molekyler och kontrollerat alla kontakter, kablar, lödningar, heatsinks/kylflänsar m.m... hittar inga fel. hur ser kretsar och sånt ut om nåt är "trasigt"?
    provade även original hdd:n utan framgång.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner