Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Chip/Evo-X/Nätverksprobs

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face Chip/Evo-X/Nätverksprobs

    God kväll,
    Får börja med att be om ursäkt då mitt inlägg sannolikt inte platsar i detta forum. Men jag hittar inget bra chip-forum att posta i, och mina problem berör så mycket att jag inte vet vart jag ska lägga mig.

    1. Nätverket lackade ur
    Av någon anledning lackade nätverket ur. XBMC (senaste version) säger "No link" eller motsv. på svenska. Lampan vid nw-porten lyser ej som den gjort tidigare - har kretsen falerat tro?
    Detta skedde i samband med att en dansmatta kopplades in om det är av betydelse. Hjälper i vilket fall inte att köra utan dansmattan.

    2. Evo-X/chippet lackade ur
    Ikväll skulle hon på'na igen. In med dansmattan och provkörde en "backup" av nåt Dance-grejs på DVD-RW. Totalstrejk och startup-Xet visades tills vi tröttnade. Startade om boxen utan skivan i och vips - Evo-X visar en ny bakgrund (orginal månne?) och min tidigare konfigurerade startlista (Mediacenter/spel osv var borta. Istället fanns MS Dash, backup å flash mm där. Kikade lite under flash bios alternativet och där fanns 2 olika men båda svarade "Wrogh bios type" eller något i den stilen.

    Konfiguration
    Boxen är av tidigaste modell. 1.0 kallades den väl? I sitter ett Apple 2.0-chip från tidigare ägare. Jag har petat i en 160Gb Samsung och allt har funkat tidigare. Den har även fått "lättare" (läs grova) modifikationer för att _inte_ låta som tjejens hårtork.

    Trots tok-googling har jag inte hittat någon matnyttig info om chippet. Kan man stänga av/resetta chippet på något vis? Vissa vill väl ha power-knappen intryckt en viss tid för att "stänga av" chippet - men det funkar inte på min.
    Läget just nu känns tufft eftersom jag inte kommer åt nw-porten och således inte kan mata med uppdaterad evo-x config-fil...

    Och om någon orkat läsa ända hit men inte har några vettiga tips - kanske ni åtminstone kan ge mig lite moraliskt stöd och sköna argument för att gå och köpa en ny box+chip.

    |NoiseKiller|

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    Använd Superdisc / Slayers Evox Autoinstaller och formatera om hela skiten. Då förlorar du i och för sig all data på boxen men det är bättre än att köpa en ny box.

    Kan du koppla upp dig till boxen via pc:n? I så fall kan du i alla fall kopiera över TDATA / UDATA från E:\ (dina sparningar).

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    I och med att nätverket lagt av kan jag inte koppla till PC:n. Däremot har jag snabbanslutning för lösa hårddiskar till datorn så med rätt programvara ska jag nog kunna rulla om det. Men hur i hela friden har den lyckats ställa om sig själv? Finns det något backup-läge i Evo-X?
    I vilket fall verkar nätverksdelen i boxen vara paj då det funkar med vilken dator som helst på samma nw-kabel men boxen hittar inget nät å ingen lampa lyser heller för den delen.
    Vågar man hoppas på ett prisras på gamla boxar när 360:n kommer?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    Men som jag sa om du formaterar om hela boxen så kostar det inte en krona, dock blir du då av med dina saves och spel som du har på hårddisken. Men det blir du ju om du köper en ny box också

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ja nä jag tänkte bara på varför den ställt tillbaka sig och tagit bort min egenskarvade Evo-X-meny..
    Dessutom är jag ju lite nyfiken på chippets funktioner. Om det går att stänga av eller så.
    I vilket fall - kass nätverksdel sänker funktionaliteten till 0 eftersom jag brukar använda boxen till att lyssna på nätradio... Bästa pris, är det dustin för 1.350 kr eller finns det ännu billigare? Jag har ju kontrollrar osv redan..

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •