Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Lasern startat bara ibland [QooB pro chippat]

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lasern startat bara ibland [QooB pro chippat]

    Jag chippade minj cube igår med ett Qoob pro chip. men jag har problem.
    Jag kan spela kopierade spel och orginal spel men om jag slutar spela för att ex. spela ett annat spel så måste jag vänta i 15-30 minuter för innan det så startar inte lasern att läsa så jag får ingen bild på min TV. jag stänger alltså av gamecuben, lägger i det nya spelet och trcyker på power-knappen men inget händer, strömmen o allt går igång och fläkten börjar snurra men lasern läser inte och skivan börjar inte snurra. då får jag stänga av skiten och testa igen efter en kvart och har jag tur då så funkar det.
    Någon som vet vad problemet kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Samma för med fast med Viper Chippet, Ibland startar lasern alltså inte. Men då får jag sätta på / stänga av några gånger så hoppar den igång.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Qoob Pro

    Hej har du fått ordning på din gamecube jag har samma problem

    Citat Original inlägg av errran
    Jag chippade minj cube igår med ett Qoob pro chip. men jag har problem.
    Jag kan spela kopierade spel och orginal spel men om jag slutar spela för att ex. spela ett annat spel så måste jag vänta i 15-30 minuter för innan det så startar inte lasern att läsa så jag får ingen bild på min TV. jag stänger alltså av gamecuben, lägger i det nya spelet och trcyker på power-knappen men inget händer, strömmen o allt går igång och fläkten börjar snurra men lasern läser inte och skivan börjar inte snurra. då får jag stänga av skiten och testa igen efter en kvart och har jag tur då så funkar det.
    Någon som vet vad problemet kan vara?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    det funkar bättre nu. la in 0.5 bioset istället och spelade inte på cuben på 24 timmar. så nu kan jag byta spel o osv. utan problem oftast. ibland kan det hända att den ej startar men då sartar jag bara om cuben några gånger så funkar det sedan. Men jag vill ändå att den ska funka helt men är la ngt galet med chippningen kanske. chippade på **************** o har livstid garanti på chippet. så nästa gång den börjar krångla sdka jag gå dit med ett argt ansikte!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sverige
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Vilket BIOS ska man ha till viper om man har typ samma prob? Jag har 1.2 nu

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är du sponsrad av xeno eller?

    Det chippet är endast till för att spela backupkopior och är därmed olagligt att sälja i sverige.

    Viper klarar allt som Xeno klarar. Xeno klarar inte allt som viper klarar. Men billigt är det.

    I övrigt så spelar det ingen roll vilket chip man har om man inte lyckats bränna skivor som kuben trivs med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man UNDRAR ju när du plötsligt dyker upp i forumet och SPAMMAR om ett och samma chip i 23 olika trådar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •