Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ipadress

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation Ipadress

    hur får jag reda på min ps2as ipadress? har försökt installera nätverksskivan men den låser sig när man ska välja vilket land man bor i

    tacksam förhjälp

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    om du kan köra elf filer så kör hdl_dump.elf.
    annars om du kopplar upp din ps2a mot nätet direkt så plugga in den sladden i en pc och kör ipconfig i "kör i startmenyn" eller gå in på www.whatismyip.com
    om du kör genom en router så gå in i routersetupen. går nog även att lista ut genom ipconfig även där

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    hur gör jag för att få in elf-filer då? äger en ps2a med dms4 lite har kört in dms explorer och reality media player, skulle gärna vilja ha in ulaunchelf och hdtool, har bara hittat här på forumet att man ska köra in dom men står ingenstans hur man gör detta

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    dms4 lite har nåt som heter dev mode1. även dev 2 men skit i det nu
    det betyder att när du startar din maskin så håller du in trekant (har jag för mig kolla annars på deras sida)
    då försöker chipet starta mc0:\boot\boot.elf.
    så med hjälp av en skiva som du kan få av mig så startas ulaunchelf, sen där igenom kan du kopiera boot.elf (ulaunchelf) från din nybrända cd till ditt minneskort (mc0:\boot\boot.elf).
    Så nästa gång du vill köra ulaunchelf håller du in trekant vid uppstart. (behövs ingen skiva ligger ju nu på minneskortet. )

    igenom ulaunchelf kan du nu kopiera elf och andra filer från cd/dvd/minneskort/usbenheter/pc på nätverk
    och lägga där du vill ha dom. typ minneskort /hdd

    sedan kan du länka till programena så du kan starta valt program bara med en knapptryckning.

    för iso filen maila mig på magnus.andersson35@comhem.se

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    aha, nu tror jag att jag förstår, skicka skivan då till ted.petersson@home.se

    tack så hemskt mkt för hjälpen!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    istället för att starta en ny tråd, ställer jag bara en enkel fråga här:
    hur gör man för att få över film till hårddisken på ps2an, jag kör in den i datorn och för över den vägen.
    går det på något sätt att för över film med winhiit? isf hur? eller finns det något annat sätt? :>

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    använd ulaunchELF jag har redan skickat dig bin/cue filen.
    Läs här hur du ska gå till väga för att överföra.


    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=23590

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av wzd
    hur får jag reda på min ps2as ipadress? har försökt installera nätverksskivan men den låser sig när man ska välja vilket land man bor i

    tacksam förhjälp
    Att starta något ELF-program som visar IP-adressen på skärmen lär du inte ha mycket hjälp av i detta fall. ELF-programmen som t.ex HDL Dumb använder sig nämligen alltid av 192.168.x.xx-serien, som används för lokala nätverk. Du är alltså inte uppkopplad direkt till nätet med HDL Dumb eller ExecFTP, utan bara till din PC som du kopplat ihop den med. Dessa program är bara avsedda för filöverföring lokalt också.

    Om du däremot installerar nätverksskivan så är du ju ute och "surfar", eftersom PS2an då har direkt kontakt med nätet och CentralStations/Sonys servrar. När du gör detta försöker PS2an identifiera din IP automatiskt som du blir tilldelad från din ISP, eller så kan du ställa in den manuellt.

    Försök med följande:
    Om du har en chippad PS2, stäng av chippet innan du bootar nätverksskivan!
    Ring supporten hos din ISP och fråga vilken typ av anslutning dom levererar ut och vilka inställningar du ska göra på PS2an, dom borde veta.

Liknande diskussioner

  1. ipadress
    By ove in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-10, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •