Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: HD problem!!!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

HD problem!!!

Min 120gb hd har pajjat, den visar fel med. 13 samtidigt samt röd blink (couldnt load dashboard typ!?) för att va säker på att det inte var fel på själva xboxen provade jag att boota med min orginal hd som iförsig är flashad, men det funkade perfa. nu hade jag tänkt koppla min 120 gb till datorn för att kanske eventuellt spara lite save filer etc. om det nu skulle gå, HUR GÖR JAG!?, har hittils endast prova att köra in den som slave i datorn, och det verkade funka; "ny maskinvara hittats" "maxtor blablabla..", (kollade lite i bios och den fanns där snyggt och prydligt som primary slave, 122 gb etc, så den lär ju knappast va trasig) men hittar den inte i "den här datorn" som hårddisk, vad måste göras för att jag ska se skiten i datorn? föjdfråga: kan jag flasha skiten direkt i pcn?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla att chippet fungerar, försök boota superdisc, sedan kan du lösa error 13
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    chippet funkar, hdd verkar ha fel på dashboard filerna eller ngt liknande, nu e mitt problem att jag inte kan fixa en fungerande superdisc.. kan inte ngn beskriva rätt detaljrikt hur man gör en fungerande sd, utan dvdbrännare. antar att mitt xbox är en 1.5 (rätt gammalt) och den har en thompson cd-rom. har försökt att bränna ut sd på gamla cdrw skivor jag hittat, som image i nero, i riktigt slö hastighet men verkar gå helt åt skogen, verkar inte bli någonting på skivan när den är klar, trots att den säger att bränningen gick korrekt. så en bred och detaljrik sd guide vore bra, själva bränningsprocessen alltså.

Liknande diskussioner

1. PS2 Problem??
    By dfx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 09:54
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  3. Gentooxx Problem
    By Uusijarvi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 23:44
  4. Stora problem med min Xbox
    By don-m in forum X-BOX Spel/Mjukvara