Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: 2.0 har kommit!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    2.0 har kommit!

    Skriver det här inlägget på mitt PSP!

  2. #2
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Till alla med firmware 1.0 och 1.5: Uppdatera inte för då kommer ni inte kunna spela emulatorer och backuper på era spel!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Till alla med firmware 1.0 och 1.5: Uppdatera inte för då kommer ni inte kunna spela emulatorer och backuper på era spel!
    1. Du går miste om en BRA browser + AVC codecen för film.

    2. Spel man vill ha är få + billiga så att inte uppdatera till 2.0 pga. att man inte kan spela kopierade spel känns underligt för mig... Och lira emulator i slow motion känns inte heller aktuellt...

    Men absolut... om man kopierar spel så ta varningen Fruktsoda säger på allvar...

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ktd
    1. Du går miste om en BRA browser + AVC codecen för film.

    2. Spel man vill ha är få + billiga så att inte uppdatera till 2.0 pga. att man inte kan spela kopierade spel känns underligt för mig... Och lira emulator i slow motion känns inte heller aktuellt...

    Men absolut... om man kopierar spel så ta varningen Fruktsoda säger på allvar...
    Jag har prövat 2.0 browsern och den är inte så mycket bättre än Wipeout Pure browsern eller tenchi no moon browsern. Dessutom undrar jag lite det här över "lira emulator i slow motion". Spelar ljust nu Metal Slug till neo geo cd och det rullar perfekt i 60fps. Även snes/nes/mame/scummvm emulatorerna rullar påmin psp utan hack. Dessutom finns det ju även en del portade klassiska spel som DOOM, DOOM II, Quake, chess och många andra. Dessutom finns det ju en hel del roliga program att exprimentera med. Som t.ex. aviplayer som spelar dina divx filer. Att kunna byta bakgrund på psp'n kan man ju redan på 1.0 och 1.5 med psppersonlise. Så enligt mig är fördelarna med 2.0 inte speciellt stora.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Då har du inte testat AVC codecen... Bättre kvalité till ungefär hälften av filstorleken.
    AVI spelaren är väl bland det onödigast folk lagt ner energi på att utveckla? Ett 1GB kort kostar över 1000:- så att bara få plats med en film istället för 3-4 i AVC (om du har 2.0) känns mer viktigt för mig... Visst får du ner filstorleken på en avi om du kodar om den men om du endå ska göra det gör man ju det itll ett PSP vänligare format endå...
    För mig är det viktigare eftersom jag använder mitt PSP mest till film och surfning...

    Och om du tycker 2.0 browsern inte är mycket bättre än 2.0 browsern har du nog bara sett screen shots på den för det är en AVSEVÄRD skillnad på dom! Testa att surfa "ordentligt" så ser du skillnaden...

    Då har dom gjort nått avsevärt med alla emulatorer sista veckan för förra veckan var dom inte bra... Man kunde vara glad om man kom upp i 15fps...

    Men som jag sa... Vill man inte surfa och kolla på film ska man inte uppgradera!
    Och en varning som du gick ut med är HELT på sin plats då alla kanske inte visste att 1.5x och uppåt inte är hackad ännu...

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ktd
    Då har dom gjort nått avsevärt med alla emulatorer sista veckan för förra veckan var dom inte bra... Man kunde vara glad om man kom upp i 15fps...

    LOL du måste kört typ 0000.1 beta av emulatorn ifall du bara kommer upp i 15fps. Fast du kanske spelar dina emulatorer @222mhz pröva att överklocka till 333mhz då går allt mycket snabbare! Det kan man göra i dom flesta emulatorer med endast 2 knapptryckningar.

    Angånde avc codecen, där har du nog rätt att den är riktigt bra. Vad den gör har jag inte riktigt förstått än men antagligen blir väl kavallitén bättre som du sa. Men det kommer nog ett program för det snart.
    Dock inget som kan kompensera för nedladdade spel/emus/program. Men som sagt smaken är som baken.

    Webbrowern är väl säkert riktigt bra men ända gången jag har surfat på min psp var på max hamburgare eftersom jag inte har trådlöst nätverk hemma. Så jag ser inte att jag vinner speciellt mycket på att updatera.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo, så är det nog och jag har bara testat emulatorer lite hastigt. Så nån överklocknnig gjorde jag inte...

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Ok, då förstår jag. Undrade litet eftersom jag är tvungen att "limita" mina emulatorer vid 60fps för annars så går det för snabbt så att dom blir ospelbara...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    kanske e lite ute o cyklar.. men det nämndes lite om avc codec.. så vill veta lite mer.
    testade att slänga över film på min psp o det gick väll hyfsat (har fw2.0).. men då körde jag mpg4. vilka mer format klarar den att spela nu? för en fil på 84Mb blev ca 10Mb med sonys image converter 2.. vill ju självklart som dem flesta andra ha så bra kvalite med så små filer som möjligt. och sen undrar jag; måste man konvertera filerna? det tar massa tid=/ sen sist men inte minst; kan man föra över undertexter?

    Hoppas det inte blev för rörigt..
    My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Samma format som förut (mp4) bara en annan codec. Kan väl jämföras med en avi som kan vara kodat med divx eller xvid men är fortfarande en avi...
    Är det en mp4 så behöver du inte konvertera men oftast är det väl inte det. I sånt fall får du först lägga på (bränna på) subtitles på filmen som vanligt med tex. virtualDUB och sen göra om till PSP format...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    tack ska du ha ktd
    My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    hur gör man om det till PSP format då?

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Bästa programmet (enligt mig) är PSP Video 9... http://www.pspvideo9.com

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    måste man ha 2.0 för det ska funka??? jag vill inte ha 2.0 de e kasst enligt min åsikt

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nä, du behöver inte 2.0 men utan 2.0 kan du inte använda AVC...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    AVC är vad?

    eller jag vet att det är ett codec men vad är det codec till? tex divx eller vad?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Kolla inlägg #10 i den här tråden...

Liknande diskussioner

  1. Nu har ja samma problem igen:(
    By Oxito in forum HALO 2
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 15:24
  2. polarn å jag. har frågor
    By Femox in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 21:34
  3. Xecuter 2 Pro 2.0 startar inte i XBox 1.3
    By PetsonGBG in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 14:32
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 21:25
  5. JIPPI!!! Jag har kommit på hur!!!
    By ktd in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2001-12-29, 00:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •