Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: rejält fel :'(kod 21..

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20

rejält fel :'(kod 21..

ochippad xbox inte så mkt använd... köpte ninja gaiden och spela nån dag sen när ja bytte spel så fick jag felkod:21 men ninja gaiden gick på ibland men inget annat ... sen åkte ja på semester i 1 vecka när ja kom hem funka xboxen i 1 vecka och nu är den stendöd igen tar väldans lång tid att ladda upp msdashboard.. har ni en aning om vad det är ?? hjälp skulle uppskattas

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är boxen stendöd får man inget felmeddelande alls :-)

Prova ställa tiden rätt och ta bort lite gasmesaves/musik
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    när ja försöker radera soundtracks står den bara och tuggar tecken på överfylld xbox ???

EDIT: lyckades ta bort dom till sist och ställt klockan rätt..
    men bara Ninja Gaiden vill starta :S dom andra ja testat hittils låser sig vid det gröna X:et

EDIT2: får fel 21 fortfarande med vissa spel :S men inte ninja gaiden :S

konstigt att hela xboxen har total havrerat sen ja börja spela ninja gaiden man kan ju nästan tro att dom har programmerat det så den ska döda xboxen xD
    Last edited by bobthehob; 2005-08-23 at 18:15.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Försök ansluta till xbox live, prova xbox live funktionen i olika spel. Spelar ingen roll om du inte har konto och inte kan logga in, meningen är att spelet skall försöka uppdatera ms dashboard. Det kan ju vara något spel som började uppdatera och någon stängde av boxen mitt i aktiviteten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    då la den av sen nästa gång ja starta upp ett spel fick jag en felkod 07 :S men kan det vara glapp till hårddisken lr nåt =/ men det är lite konstigt eftersom jag aldrig vart in i boxen

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233

Din hårddisk "är på gång" eller så har du glapp i kablarna. Om du kan övertyga Microsoft om att det är mindre än 2 år sedan du köpte din XBOX så fixar dom det utan kostnad. Men se till att flytta dina gamesaves till ett minneskort först :-)

http://www.xbox.com/sv-SE/support/

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    är över 2 år men tänker ev chippa och sätta in ny hdd i den.. kvarstår problemen då lr försvinner det ??

men tror du det hjälper om ja öppnar upp den och kollar alla sladdar ??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det märker du när du provar. Byt sladdar / hårddisk tills det fungerar...

Liknande diskussioner

1. Färger blir fel i Evox
    By Genfors in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 15:17
  2. Fel kod 16
    By Gusten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 16:25
  3. Fel Fel Fel....
    By .com in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 19:52
  4. Allvarligt Fel!!!!!!!
    By Lucif3r in forum X-BOX Hårdvaruforum