Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Sparningar ej kompatibla ?

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0

Question Sparningar ej kompatibla ?

Har skaffat en PSTwo till min son. Köpte även en Action Replay MAX.

Vi har laddat ner "gamesaves", sparningar, från www.codejunkies.com, som vi för över från USB-minne till minneskortet via ActionReplay's memory manager, genom att packa upp dom på rätt sätt.

Problemet är att endast ett fåtal fungerar, t.e.x. så hittar inte Tony Hawk Underground något sparat på kortet trots att det finns där, och GTA Vice City säger att filen inte är kompatibel trots att jag testat flera olika.

Jag tror NTSC och PAL spelen inte är kompatibla i form av sparningar, men är det även skillnad på Platinum vs. originalversion ?

Vi fick det att funka till Ratchet och Clank, men inget annat än så länge.

Jag är särskilt ute efter sparat till GTA Vice City (platinum), SSX3 (platinum), Tony Hawk Underground(original). Vill ha så mycket banor öppnade som möjligt och så kompletta som möjligt, eftersom varken jag eller sonen är kapabla att komma speciellt långt i spelen.

Om någon har dessa och kan maila dom till euchner@hotmail.com, kan förklara varför det inte funkar, eller alternativ plats att hämta hem dessa från nätet, så är jag tacksam.

Per

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    NTSC JPN / NTSC USA / PAL brukar inte vara kompatibla med varandra.

Platinum brukar vara kompatibla, men det kan ha gjorts ändringar i spelen inför platinumrelease och isåfall kan det ju ha ändrats i gamesaveformatet. Men jag har aldrig hört talas om något platinumspel som inte använder samma saves som originalreleasen från samma region.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0

Lightbulb

Tack för svaret. Jag har till sist lyckats hitta sparningar till Crash B., SSX3, och Ratchet/Clank som funkade efter många försök.

Till Tony Hawk Underground funkade ingen, men jag använde verktyget "PS2 Save ID Changer" för att konvertera en amerikansk save till samma id som jag hade på min egna save och det funkade otroligt nog.

Nu är det bara Vice City kvar. Har testat en massa olika, även EU/PAL men inget funkar. Läste någon FAQ om Vice City någonstans och det finns minst 3 olika US NTSC versioner, så det kanske finns lika många EU PAL versioner av spelet.

Om någon har Vice City PAL Platinum och kan maila en bra save så är jag fortfarande intresserad.

Liknande diskussioner

1. HJÄLP!!! Tappat sparningar!!!
    By ktd in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 08:40
  2. Medal of Honor....kompatibla ?
    By corre in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-06-18, 11:54
  3. Plats för fler sparningar?
    By callyboy in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2005-04-10, 11:02
  4. Sparningar
    By refjused in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 20:47
  5. Sparningar borta!!!
    By MFF Tar Guldet in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-06, 23:49

Bookmarks

Behörigheter