Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 87 av 87

Diskussion: Guide: Hur man spelar Backups av UMD-skivor med Fastloader på din PSP (klistrad?)

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    ja har bara provat med demo skivan man får med när man köper psp

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och vad händer när du försöker starta umd:n från game menyn när du bootat in i firmware 2.71?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    nu funkar det. det va att ja inte hade provat på de sättet me skiva i. tack så jääääääääääääääääääääääätte mycket. psxcare rules rokkar röv

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av luddmar
    nu funkar det. det va att ja inte hade provat på de sättet me skiva i. tack så jääääääääääääääääääääääätte mycket. psxcare rules rokkar röv
    Ja, till och med på en sen söndag kväll klockan 22.00 så ser vi till att våra kunder får till det med sina tvspel så att dom slipper umgås med familjen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #65
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja, till och med på en sen söndag kväll klockan 22.00 så ser vi till att våra kunder får till det med sina tvspel så att dom slipper umgås med familjen
    Det fanns tom gånger då folk fick ett vänligt "Välkommen till PSXCare vad kan jag hjälpa till med!?" klockan 04.00 ibland på helger med då vissa satt kvar o lödde enheter till sena timmar

    Eller då folk undrade om vi aldrig gick hem då de alltid såg oss i Webbkamerorna *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    halloj! nu har ja problem igen. nu när ja kör igång ett spel me devhook så fasnar det på "sonycomputer entertainment" som det gör när man startar. det har blivit så med en iso fil och en rar. hjälp någon!

  7. #67
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av luddmar
    halloj! nu har ja problem igen. nu när ja kör igång ett spel me devhook så fasnar det på "sonycomputer entertainment" som det gör när man startar. det har blivit så med en iso fil och en rar. hjälp någon!

    .Rar filer är packade filer med ett innehåll.

    Packa upp dina .Rar filer med ett program som klarar av att hantera de filerna (t ex. Winrar) och lägg sedan Iso eller ciso filen på minneskortet i en katalog som heter ISO i Rooten.

    Boota upp, välj UMD och tuta
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #68
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    19
    BUHUUU, jag får inte Loco Roco att funka
    iofs så fattar ja inte vilka inställningar ja ska ha.

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    Linkus! har du någon umd emulator eller devhooke?? för psp:n måste va verision 1.5!
    annars är det bara göra mapp som heter iso på psp:n.

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    19
    jo jag har devhok ultimate installer 1.1.1 men jag fick det att funka nu vette fan hur :P men det funkar jag är fan kär i de spelet så sjukt barnslig roligt

    BTW är det nån som kan ge mig en utförlig beskrivning hur jag launchar ett spel som ligger som iso på minns kortet. jag vet inte hur jag fick igång de sist ^^

    har devhok 0.46 ultimate installer 1.1.1 vilka moduler behöver jag installera från den för att de ska funka?
    Last edited by Linkus; 2006-09-06 at 21:28.

  11. #71
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Linkus
    jo jag har devhok ultimate installer 1.1.1 men jag fick det att funka nu vette fan hur :P men det funkar jag är fan kär i de spelet så sjukt barnslig roligt

    BTW är det nån som kan ge mig en utförlig beskrivning hur jag launchar ett spel som ligger som iso på minns kortet. jag vet inte hur jag fick igång de sist ^^

    har devhok 0.46 ultimate installer 1.1.1 vilka moduler behöver jag installera från den för att de ska funka?
    1. Stoppa i en UMD skiva i din PSP "Demoskivan som medföljer duger gott"
    2. Starta din PSP. och välj Devhook från minneskortet "skall bara vara att stega en eller två ggr ned med styrkorset då PSPn startat" om inte så tryck på Home och avsluta demot. starta Devhook sedan.
    3. Då Devhook startat så ändra bara till den ISO fil du vill spela.
    Se till att du kör Fw 2.70+

    Skall inte vara svårare än så
    Finns gott om guider om man använder "Sök" funktionen
    T om. en helt egen låst tråd om ämnet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    halloj! varför försvinner sparningarna efter ett tag. lite tråkigt med ett spel man jusst laddat ner och typ hunnit klara ganske mycke och s försvinner allt :´(går det att fixa??

  13. #73
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av luddmar
    halloj! varför försvinner sparningarna efter ett tag. lite tråkigt med ett spel man jusst laddat ner och typ hunnit klara ganske mycke och s försvinner allt :´(går det att fixa??
    Ehrmm, kan det vara så att ditt minneskot är korrupt eller att du byter dem.
    ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    asså det står antingen corruped data eller så bara frågar spelot om man vill göra en sparning. och ja la in några simpsons avsnitt och när ja skulle ta bort stog det går inte ta bort... "katalogen är tom"???? så nu kan har ja typ sådär 200-300 mb som ja inte kan ha nåt på.

  15. #75
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    va händer om man formaterar minnes kortet. snälla hjälp. hatar när det inte funkar.

  16. #76
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av luddmar
    asså det står antingen corruped data eller så bara frågar spelot om man vill göra en sparning. och ja la in några simpsons avsnitt och när ja skulle ta bort stog det går inte ta bort... "katalogen är tom"???? så nu kan har ja typ sådär 200-300 mb som ja inte kan ha nåt på.
    Skummt, har du ett piratkort eller orginal ?
    Vissa piratkort korrumperar data.

    Kan vara fel på spelet med

    Har aldrig själv varit med om problemet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #77
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av luddmar
    va händer om man formaterar minnes kortet. snälla hjälp. hatar när det inte funkar.
    Då blir det Tomt

    Tänk på att lägga in Devhook på nytt innan du skapar en katalog i minneskortets Root som heter ISO

    Lycka till och försök byta minneskort
    Låter som generalknas.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    ja köpte giga pack i sverige så ja antar att det e original. men asså liksom det finns kvar på minnet men man kan inte hitta det och ta bort det.

  19. #79
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Om man startat umd emulator och ska försöka ladda en iso men det blir bara svart, är det det spelet som inte fungerar eller kan man ha gjort nåt annat fel?

  20. #80
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av luddmar
    ja köpte giga pack i sverige så ja antar att det e original. men asså liksom det finns kvar på minnet men man kan inte hitta det och ta bort det.
    Bör vara orginal om inte någon bytt ut delarna innuti.
    PSP minneskort är märkta PSP.

    Det bästa är att Formatera om kortet "Alltid" innan man uppgraderar programvaror såsom DevHook.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #81
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Robbiep
    Om man startat umd emulator och ska försöka ladda en iso men det blir bara svart, är det det spelet som inte fungerar eller kan man ha gjort nåt annat fel?
    Vissa spel fungerar inte under vissa emulatorer, det finns listor på villka spel och releaser som fungerar under villka emulatorer.

    Generellt så behöver du inte mycket mer än Devhook men sen finns det ju alltid undantag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #82
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hjälp! hehe

    jag har aldrig haft några problem med att få igång ett spel och devhook har fungerat bra.

    Men så vill man ju köra Silent Hill experience och det är inget spel utan en umd-film och devhook fungerar inte till film.. tydligen.

    Så jag laddade hem UMD emulator 0.8, följde instruktionerna o så. Grejen är att jag inte har fattat hur man får igång så att den emulerar ett högre firmware i detta program. Jag får fram SH o så men om man försöker köra den så hänger sig pspn, då den antagligen kräver ett högre fw, så hur gör jag.

  23. #83
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mem Visa Inlägg
    hjälp! hehe

    jag har aldrig haft några problem med att få igång ett spel och devhook har fungerat bra.

    Men så vill man ju köra Silent Hill experience och det är inget spel utan en umd-film och devhook fungerar inte till film.. tydligen.

    Så jag laddade hem UMD emulator 0.8, följde instruktionerna o så. Grejen är att jag inte har fattat hur man får igång så att den emulerar ett högre firmware i detta program. Jag får fram SH o så men om man försöker köra den så hänger sig pspn, då den antagligen kräver ett högre fw, så hur gör jag.
    Är det en UMD film så skall du kunna ladda Devhook med en högre firmware och ladda filmen från menyn i PSPn.

    annars kan du kika om du hittar en "minneskortsbaserad" version av filmen och kika på

    PSP9 är ett bra konverteringsprogram "har jag hört"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #84
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Är det en UMD film så skall du kunna ladda Devhook med en högre firmware och ladda filmen från menyn i PSPn.

    annars kan du kika om du hittar en "minneskortsbaserad" version av filmen och kika på

    PSP9 är ett bra konverteringsprogram "har jag hört"

    Silent Hill Experience är en interaktiv umd-film med Serietidningar, musik, intervjuer osv alltså inte någon spelfilm, tänk Metal Gear Solid novel fast sämre.. Så ditt andra förslag är nog inte att tänka på.

    och devhook fungerar inte. Om jag laddar upp den direkt från devhook så blir skärmen bara svart och minneskortet laddar för fullt i oändlighet. Om jag väljer den med home+L/R så ser jag filnamnet i hörnet men det kommer inte fram något, och sen går det inte att byta iso utan man får stänga av pspn.

  25. #85
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mem Visa Inlägg
    Silent Hill Experience är en interaktiv umd-film med Serietidningar, musik, intervjuer osv alltså inte någon spelfilm, tänk Metal Gear Solid novel fast sämre.. Så ditt andra förslag är nog inte att tänka på.

    och devhook fungerar inte. Om jag laddar upp den direkt från devhook så blir skärmen bara svart och minneskortet laddar för fullt i oändlighet. Om jag väljer den med home+L/R så ser jag filnamnet i hörnet men det kommer inte fram något, och sen går det inte att byta iso utan man får stänga av pspn.
    Bör ju fungera på samma sätt som när man startar UMD spel från en PSP med 1.50 som laddat Devhook och emulerar 2.71 Firmware.
    Har svärt att tänka mig annat.

    Och nog går det att få SHE som minneskortsbaserad "bara man letar lite"

    Men det bör ju starta från Devhook med.
    Har presonligen inte testat SHE själv till PSP men däremot har jag kört flera UMD spel på min 1.50 PSP.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #86
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag fick igång SHE nu. Det var filen i sig som det var fel på så jag skaffa en ny.

    Fast den går inte igång med Devhook, det blir bara "can not read disc". Fast det gick att ladda den i Umd emulator.

    så nu kan vi lägga det här åt sidan

  27. #87
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mem Visa Inlägg
    Jag fick igång SHE nu. Det var filen i sig som det var fel på så jag skaffa en ny.

    Fast den går inte igång med Devhook, det blir bara "can not read disc". Fast det gick att ladda den i Umd emulator.

    så nu kan vi lägga det här åt sidan
    Skönt att det löste sig för dig.
    E-posta tillverkaren av Devhook och beskriv ditt problem så skall du se att han säkert tar med det i nästa uppdatering
    Hälsa från mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  4. Hur spelar man DVD-R.img?
    By Fiskost in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 20:17
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •