UPDATERING: Jag har nu ändrat texten så att det är umd emulator 0.8 (aka fastloader 0.8) och inte fastloader 0.7.
** UPPDATERING - NU KAN MAN NERGRADERA FRÅN ALLA FIRMWARE TILL OCH MED VERSION 2.6 /Hansi **
Detta fungerar för tillfället endast på psp'er med firmware 1.0 eller 1.50! Om du har 1.51 eller 1.52 eller 2.0 så finns det en guide hur du "downgradar" HÄR! Har du däremot firmware 2.1 eller 2.5 så är det bara att vänta till en av de verisionerna blir hackade.
Du Måste även ha en UMD-skiva, det spelar ingen roll om det är en sampler disk, en film eller ett spel. Bara det är en umdskiva som psp'n kan spela.
1. Tanka hem senaste verisionen av Umd emulator (i skrivande stund 0.8) Den kan du hitta HÄR
2. Connecta din PSP och skapa följande mappar i rooten av ditt memory stick:
ISO, ISOMISC, ISOSPLIT OCH UMDEMULATOR och PSP. Gå sedan in i mappen PSP och skapa en ny mapp som heter GAME.
3. I GAME mappen placerar du dina två Umd Emulator mappar (för v.1.0 en mapp och en eboot fil) Dom ska heta UMDEMULATOR och UMDEMULATOR%. I UMDEMULATOR ska den lilla eboot filen finnas och i UMDEMULATOR% den stora eboot filen.
4. Placera dina UMD-backup'ar (som ska vara i iso format) i ISO mappen.
5. Lägg in menu.bmp bilden som du fick med när du laddade fastloader i ISOMISC.
6. Placera filerna core.bin och menu.bmp i UMDEMULATOR mappen som finns i rooten av memorysticken (inte den under PSP-->GAME-->UMDEMULATOR)
7. Starta PSP'n och gå till GAME-->Memorystick-->UMDEMULATOR och starta programet.
8. Sätt i valfri UMD-skiva i UMD-spelaren. Markera ISO filen du vill starta och tryck X. Sedan är det bara att spela.
Det finns även en inbyggd umd-rippare som rippar umd-skivan du har i driven till ditt memorycard. Spelet kommer att hamna i isosplit har jag för mig (kolla readme filen för mer info ). UPDATERING: I Umdemulator 0.8 finns inte den inbyggda umd ripparen kvar.
Det går även att lägga in en bild för varje iso fil kolla readme'n för det.
Om du har ett spel som är för stort för ditt minneskort så kan du kolla in den här sidan då de har en hel del rip kits som tar bort onödiga filer (ibland musik/film) från iso'n.
Bookmarks