Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 87

Diskussion: Guide: Hur man spelar Backups av UMD-skivor med Fastloader på din PSP (klistrad?)

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nä, jag är tillbaka till 2.0 så fort jag får tag i en svensk... Hansi har erbjudit sig att låna mig en skiva men det är på andra sidan stan så jag vill hitta en närmare men annars drar jag dit...
    Jag testade bara eftersom jag är så klåfingrig och vill testa allt som kommer...
    Men jag saknade browsern, AVC & WPA för mycket. Sen när man skriver så ser man ju inte tecknen på samma sätt som i 2.0. Nä, för mig är downgradern ett nerköp men för er riktiga pirater förstår jag glädjen...

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Pirater? Den mängd med hemgjorda program är det som tilltalar mig. Skiter i piratkopierade spel. Finns så otroligt mycket bra program till psp 1.5. Kör iof en SNES-emulator men det är något jag har IRL i källaren.

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    vilka program är det som är så bra till 1.5 då?! jag har inte hittat ett enda som faller mig i smaken..

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Samma här. Den dagen jag hade nergraderat till 1.5 så testade jag i stort sett alla program & emulatorer men det var inget svårt val att gå tillbaka till 2.0 efter det eftersom jag, presis som Nisslass, inte är intresserad av att spela backuper...

  5. #35
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Jag ville bara säga att denna guide har jag skrivit därför vi ska slippa onödiga trådar om samma sak. Och om ni har några frågor om umd emulator får ni gärna ställa dem här.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Vars hittar jag filen, MENU.bmp och den stora och lilla EBOOT filen ?
    MVH /Johan

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Kan man inte spela nerladdade spel med version 2.0?

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Nej nej och än en gång nej.. det går inte att spela backups med 2.0 men det går att downgrada från 2.0 till 1.5 för att senare köra backups.

  9. #39
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Nej, detta är ju vansinne!

    Gjort precis som det stod i guiden och ändå är där en corrupted fil.
    Provar med Tales of Eternia, men det vill inte att funka. När jag startar UMDemulator så står där, game couldnt be found.

    Kan du inte göra en guide hur man gör ett spel till en ISOfil?

    Nog där mitt problem ligger.

  10. #40
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Märkte nyss att jag hade version 1.52... hehe

    Så jag downgraderar just nu

  11. #41
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Gick in på länken nu.. Där står att den guiden bara funkar på 2.0, var och hur nergraderar jag från 1.52 till 1.50?

  12. #42
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Var uppgraderar jag till 2.0?

  13. #43
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ladda ner denna: http://www.psp-hacks.com/download.php?id=5. Packa upp, och gå in i "PSP/GAME" på din psp. Skapa en mapp där som heter UPDATE . I den mappen lägger du eboot.pbp som du nyss packade upp. Sen så startar du uppdateringen via game menyn på din psp....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #44
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Har löst det nu..

    Men har ett annat problem nu

    Har ett spel just nu, Tales of Eternia. Det är rarat, men jag har ändrat det till en ISOfil med UMDGen. Sen lagt mappen i ISO i rootmenyn. Men när jag startar UMDEmulator och väljer spelet så hänger sig allting

  15. #45
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Med UMDGen? Du ska bara packa upp med Winrar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #46
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Så här ser Tales of Eternia ut direkt nerladdad från PB:

    PSP_Game
    UMD_DATA

    Är det rätt?

  17. #47
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja, men dom ska ligga i en iso-fil...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #48
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Hur ändrar man dem till en ISO-fil då?

    Ledsen om jag frågar mycket, men vill gärna få det att funka.

  19. #49
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du använder UMDGen
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #50
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Ska man lägga UMD_DATA filen i PSP_GAME mappen?

    Hur lägger man sedan in det i UMDGenerator?

  21. #51
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Drog in både UMD_DATA binfilen 1 kb och PSP_GAME-mappen i UMDGenerator och skapade ny ISOfil. LA den på skrivbordet, men fortfarande har den samma ikon som rar

  22. #52
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ja, men winrar visar sin ikon även på iso filer.... Stoppa in ison i iso mappen på psp'n och testa....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  23. #53
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Har testar.. Fungerade ej.. Väntar på ett mail från Berra.

    Han ska skicka sin PSPmapp till mig.

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    hej! kan någon hjälpa mig! ja har ett psp och va inne på psxcare och nergradera (ja e inte så hi-tec på datorer så ja fixar själv). men då sa han att ddet bara v att lägga in spelen man laddar ner och köra men man hittar ju inte spelen på psp:en??!!

    snälla svara !

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När hämtade du ut den? Jag brukar alltid förklara lite hur det fungerar.

    Lägg dina .ISO (eller komprimerade ISO = .CSO tror jag dom heter då) i \ISO mappen på ditt minnskort. Finns inte den mappen så skapar du den helt enkelt i "roten" på minneskortet. Men från och med i torsdags eller fredags så har jag skapat den mappen på alla PSP jag flashat och lagt en fil där som heter "put roms here.txt" eller något liknande.

    Sedan startar du devhook och väljer vilken ISO fil du vill starta. Du måste ha ett spel eller demoskivan i UMD läsaren för att det skall fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    ja hämta igår lördag. men nu funkar det nästan. det komer upp en bild, fryser och stängs av. men spelet ja har e need for speed most wanted och har tre mappar i. en som e iso och den lägger ja bara i iso mappen och sen finns det en emulator mapp me en bild och två små filer typ confi och core. sen e det en mapp som heter psp som ja inte vet om ja ska ha me. i den finns det en "game" mapp som det finns fyra andra mappar som heter typ "devh" "devh1%" och "umd1%" och "umd1"

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    ja hämta det igår lördag. men nu funkar det nästan. det komer upp en bild, fryser och stängs av. men spelet ja har e need for speed most wanted och har tre mappar i. en som e iso och den lägger ja bara i iso mappen och sen finns det en emulator mapp me en bild och två små filer typ config och core. sen e det en mapp som heter psp som ja inte vet om ja ska ha me. i den finns det en "game" mapp som det finns fyra andra mappar som heter typ "devh" "devh1%" och "umd1%" och "umd1" . nu ligger dom i "GAME" på psp:n men ja vet inte om de ska va där??!!

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har ju redan lagt in devhook åt dig, så det finns ingen anledning att lägga in den igen i form av någon äldre version som ligger med i en spelrelease. ISO filen skall räcka. Se till att välja firmware 2.71 i devhook, välj ison, välj start.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    19
    ja gör det men då startar psp:n bara om och e firmwire 2.71 men spelet startar inte och då måsta man stänga av för att andvända devhook 46

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för umd skiva i läsaren?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  4. Hur spelar man DVD-R.img?
    By Fiskost in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 20:17
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •