Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 87

Diskussion: Guide: Hur man spelar Backups av UMD-skivor med Fastloader på din PSP (klistrad?)

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20

    Guide: Hur man spelar Backups av UMD-skivor med Fastloader på din PSP

    UPDATERING: Jag har nu ändrat texten så att det är umd emulator 0.8 (aka fastloader 0.8) och inte fastloader 0.7.

    ** UPPDATERING - NU KAN MAN NERGRADERA FRÅN ALLA FIRMWARE TILL OCH MED VERSION 2.6 /Hansi **

    Detta fungerar för tillfället endast på psp'er med firmware 1.0 eller 1.50! Om du har 1.51 eller 1.52 eller 2.0 så finns det en guide hur du "downgradar" HÄR! Har du däremot firmware 2.1 eller 2.5 så är det bara att vänta till en av de verisionerna blir hackade.

    Du Måste även ha en UMD-skiva, det spelar ingen roll om det är en sampler disk, en film eller ett spel. Bara det är en umdskiva som psp'n kan spela.


    1. Tanka hem senaste verisionen av Umd emulator (i skrivande stund 0.8) Den kan du hitta HÄR

    2. Connecta din PSP och skapa följande mappar i rooten av ditt memory stick:
    ISO, ISOMISC, ISOSPLIT OCH UMDEMULATOR och PSP. Gå sedan in i mappen PSP och skapa en ny mapp som heter GAME.

    3. I GAME mappen placerar du dina två Umd Emulator mappar (för v.1.0 en mapp och en eboot fil) Dom ska heta UMDEMULATOR och UMDEMULATOR%. I UMDEMULATOR ska den lilla eboot filen finnas och i UMDEMULATOR% den stora eboot filen.

    4. Placera dina UMD-backup'ar (som ska vara i iso format) i ISO mappen.

    5. Lägg in menu.bmp bilden som du fick med när du laddade fastloader i ISOMISC.

    6. Placera filerna core.bin och menu.bmp i UMDEMULATOR mappen som finns i rooten av memorysticken (inte den under PSP-->GAME-->UMDEMULATOR)

    7. Starta PSP'n och gå till GAME-->Memorystick-->UMDEMULATOR och starta programet.

    8. Sätt i valfri UMD-skiva i UMD-spelaren. Markera ISO filen du vill starta och tryck X. Sedan är det bara att spela.

    Det finns även en inbyggd umd-rippare som rippar umd-skivan du har i driven till ditt memorycard. Spelet kommer att hamna i isosplit har jag för mig (kolla readme filen för mer info ). UPDATERING: I Umdemulator 0.8 finns inte den inbyggda umd ripparen kvar.

    Det går även att lägga in en bild för varje iso fil kolla readme'n för det.

    Om du har ett spel som är för stort för ditt minneskort så kan du kolla in den här sidan då de har en hel del rip kits som tar bort onödiga filer (ibland musik/film) från iso'n.
    Last edited by Hansi; 2006-08-13 at 08:30. Anledning: - Nu går det nergradera från firmware 2.6 eller lägre /Hansi

  2. #2
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Hoppas ni gillar guiden =P
    Last edited by Fruktsoda; 2006-01-03 at 22:07.

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Nu har även en iso loader som heter PSP Device Hook Launcher v0.10 släppts. Den kan inte spela lika många spel som fastloader och den har inte lika många funktioner men istället behöver man ingen umd-skiva för att kunna spela. För att installera PSP Device Hook Launcher behöver du bara skapa en mapp som heter ISO i rooten av memorysticken (om du inte redan har skapat en) och koppiera Devhook och Devhook% till Game mappen.

    PSP Device Hook Launcher v0.10 kan du hitta HÄR
    Last edited by Fruktsoda; 2005-08-27 at 12:25.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Har precis köpt mig en psp, importerad från Japan. Har även köpt ett 1gb minneskort. Har testat att lägga in PSP Device Hook Launcher v0.10 men jag får det inte att funka, programmet laddas inte. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Har V.1.51 så fastloader fungerar inte...

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av danskenitunnan
    Har precis köpt mig en psp, importerad från Japan. Har även köpt ett 1gb minneskort. Har testat att lägga in PSP Device Hook Launcher v0.10 men jag får det inte att funka, programmet laddas inte. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Har V.1.51 så fastloader fungerar inte...
    Jag är ledsen med för tillfället kan du inte starta något sominte har sony's signerade kod från en psp med firmware (version) 1.51 1.52 eller 2.0... Fast en downgrader som gör att du kan nedgradera till 1.50 är påväg så håll ut!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Det är Wab som håller på med den nu va? Fan vad jag längtar!

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    yupp, wab och psp-dev håller på med den. Här har du en video på hur den troligtvis kommer att fungera http://blueberrykiwi.free.fr/upload/..._v09_hires.avi

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    hmm blev lite konfunderad över den där videon...
    Det står ju fake video i slutet.. hmm?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Hoppas verkligen dom hackar 2.0 snart för en downgrade är inte aktuell för mig. Utan AVC, WPA och browser uppväger inte homebrew 2.0...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    nä, jag e lite på ktds sida

  11. #11
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Dom har ju lyckats köra firmware 2.0 från memory sticken vi en speciell emulator. På så vis kan man utnyttja 2.0 funktioner och smatidigt använda homebrew. Så då skulle en downgrader vara aktuell för även dig ktd.

    Jag fattar derämot inte hur du kan tycka 2,0's funktioner är mer värt än homebrew, men det är ju din åsikt. Det ända nya i 2.0 är väll avc codecen, utbytbara bakgrunder och webläsaren? Eller är det något mer? Kanske var det något ljudformat oxå... Men jag föredrar att kunna spela "UMD back-ups" och njuta emulatorer och andra program. Men iof är jag oxå sugen på webläsaren och avc codecen i 2.0. Hoppas dom hackar den snart!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo, där är vi väl olika. Antar att jag är en bit äldre än dig och med åren har jag blivit mer kräsen. Jag spelar bara BRA sel nu för tiden och dom har jag råd att köpa. 90% av alla spel som kommer till alla kosoller tycker jag är skräp och därför lider jag inte så mycket av att inte kunna köra backuper. Sen måste alla nyare spel rippas och jag tycker om helheten i ett spel. All musik och alla videos ska vara kvar i spelet!
    Sen glömer du WAP supporten för WiFi. Jag har ingen lust att köra WEP bara för att PSPt ska komma åt mitt LAN.
    Jag använder mitt PSP mest till att surfa och kolla på film/serier så 2.0 passar mig bättre. Men om emuleringen av 2.0 funkar bra är det ju nått att kika på...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Tråkigt...

    We want to announce that the colaboration between the two groups has been completly finished without success. We also want to announce that WAB has been disolved. The relatioship between the two groups were vanishing days ago (some of our members were banned from their server) and there is no progress with the colaboration.

    In addition, the downgrader project (never finished) is immediatelly cancelled (it is not an excuse, we can?t explain our reasons, but are enough to do this).

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Jag har ju inget trådlöst internet hemma så enda gången jag surfra är vid någon hoptspot på stan. Så jag håller med att du nog har mer nytta av den funktionen. Kan rekomendera Burnout: legends till psp'n. Det gåt varmt just nu på min psp.

    Tycker synd dom alla med 1.5x och 2.0 (utom dig ktd) eftersom downgradern inte blev färdig.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fan vad typiskt att man redan hade köpt en 1.51. Men nu är det antagligen löst, fick tag i *********** sista Value Pack 1.50. Så nu gäller det bara att sälja den andra psp:n...
    Last edited by danskenitunnan; 2005-09-16 at 17:04.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Tycker synd dom alla med 1.5x och 2.0 (utom dig ktd) eftersom downgradern inte blev färdig.
    Fast du ska ju vara glad att vi är några som köper spel. Skulle nog inte skrivas så många nya om dom visste att dom bara skulle sälja 100st...

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Jag har ju inget trådlöst internet hemma så enda gången jag surfra är vid någon hoptspot på stan. Så jag håller med att du nog har mer nytta av den funktionen. Kan rekomendera Burnout: legends till psp'n. Det gåt varmt just nu på min psp.

    Tycker synd dom alla med 1.5x och 2.0 (utom dig ktd) eftersom downgradern inte blev färdig.
    Funkar burnout: legends med devhook 0.2?

  18. #18
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Jag tror att umd emulator 0.8 (aka fastloader 0.8) ska man kunna köra spel utan någon umd. Där fungerar burnout legends iaf.

    Btw KTD varför anklagar du mig för att inte köpa spel har tre köpta spel hemma (ridge racers, wipeout pure och coded arms) så kom inte å snacka skit på falska grunder...
    Btw hur många spel har du då om du nu köper så mycket?

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    34
    Respekt
    21

    En fråga ang. PSP spel

    på tråden "Hur man spelar Backups av UMD-skivor med Fastloader på din PSP" så står det att man måste ha Firmware 1.0 eller 1.5..är det någont program eller är den en viss version utav PSP..

    För ja hade tänkt och köpa mig ett Idag på Siba eller El giganten..

    mvh Snook

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Äntligen har den kommit. Min nya psp med version 1.50! En fråga bara har hört att när man laddar en del spel så kan psp:n uppdateras till version 2.00. Stämmer detta? Och isf hur kan man undgå det?

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av danskenitunnan
    Äntligen har den kommit. Min nya psp med version 1.50! En fråga bara har hört att när man laddar en del spel så kan psp:n uppdateras till version 2.00. Stämmer detta? Och isf hur kan man undgå det?
    Du kan använda wab version changer v0.2, men de nya loaders (devhook 0.22 och umdemu 0.8) har redan den funktionen, tror jag iaf jag uppfattade det så när jag läste readmen på devhook 0.22.

  22. #22
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    wab version changer kan ställa till problem ifall du uppdaterar senare... Dock stämmer det ej i alla olika fall. versionchangern har man bara till nytta om man ska spela orginalet (umd-skivan) av spelet utan att updatera.

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Okej, tack för hjälpen iaf. Öppnar spelen med devhook 0.22 och det går utmärkt. Sitter och lirar Winning Eleven 9 nu . Fan vad glad jag är

  24. #24
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Kul för dig!

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    måste man ha ett umd skiva för att kunna sätta igång och lägga in spel och starta dom?

    tänkte nämligen skita i att köpa några spel utan bara PSPan.. måste jag köpa ett spel också bara för att kunna köra spelen som jag laddat hem?

  26. #26
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av anderzxb
    måste man ha ett umd skiva för att kunna sätta igång och lägga in spel och starta dom?

    tänkte nämligen skita i att köpa några spel utan bara PSPan.. måste jag köpa ett spel också bara för att kunna köra spelen som jag laddat hem?
    Om alla gjorde som du så skulle inte psp'n finnas kvar längre...

    Men iaf så kan du använda dig av devicehook 0.22 som du inte behöver någon umd för att använda.

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Håller med Fruktis! Visst är det kul/bra att kunna ladda ner spel. Man kan testa dom och det långt innan dom släpps här. Många spel som släpps är skräp och man ska inte betala för skräp. Men köp lite spel då & då. Om dom är bra...
    Ett spel kostar 300-350:- inkl frakt (fri frakt) från dvdboxoffice. Det har man råd med. Annars ska man inte äga ett PSP!

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    lungt hetsa er inte små pojkar jag la med två spel också =) F1 grandprix och nåt poker lir

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    åååhhhh du din...

    så ditt
    tänkte nämligen skita i att köpa några spel utan bara PSPan...
    var bara på skoj?

    Bra gjort iaf!

  30. #30
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Ktd, annar jag en viss dubbelmoral hos dig Nyss var ju du den som bestämmt sa att "jag kommer aldrig att överge firmware 2.0 och jag behöver ej ladda spel eftersom jag har en så pass mogen smak så att jag bara behöver köpa/spela dom spel som värkligen är värda mina pengar" hehe inte för att jag vill driva eller nåt men vad säger du om detta??

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  4. Hur spelar man DVD-R.img?
    By Fiskost in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 20:17
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •