Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Felaktig flashing

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    0

Felaktig flashing

Hallå

Skulle byta hd på en box idag. Den boxen hd:en skulle in på kunde ej läsa mina dvd skivor. Kopplade då in hd:en i min box och fixade klart allt. Kopplade tebax hd i den nya boxen och fick ett felmedelande. Antog att biosen på den nya boxen ej kund eläsa stora diskar och flashade då om den. Det fanns 3 bioser inlagda till boxen (från företaget som moddade den). Flashade med den nyaste av dessa. Vilket var helt fel. Snubben hade lagt in bioser för fel xbox. Så nu startar inte den moddade delen av boxen. Startar jag upp kommer jag till orginal dashen. Eftersom boxen ej läser mina skivor och jag inte har lust att punga ut med pengar för nått jag inte vet funkar så undrar jag om jag fixar en skiva som fungerar och brännner superdisc på den, kommer jag då att kunna flasha om boxen? eller kommer den felaktiga biosen göra så att skivan ej bootar alls.....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste byta till en bank i chippet som har ett fungerande bios eller montera ett annat fungerande chip med rätt bios för att komma vidare med den boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    0
    ok. som jag trodde.

Liknande diskussioner

1. jag har problem med flashing
    By macke[xbox] in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 05:06
  2. please insert cd - flashing mode