Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: Aladdin med 250 Gb disk eller större.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20

    Aladdin med 250 Gb disk eller större.

    Hej,

    Har en Xbox med Aladdin minns ej FW version nu.

    Har läst på flera ställen att med FW version XX och att jag inte använt Xbox-partioner när jag installerat min 300 Gb disk kommer få problem då jag fyllt med mer än 250 gb.

    Känner någon till detta och vad behöver jag göra?

    Jag har allt på F som då är min large drive.

    Mvh Himi

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs guiden "var hittar jag bios och program"

    Du måste använda/patcha ett BIOS med LBA48 varianten som ger dig både F: och G:
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej,

    Åk då behöver jag antagligen även partionera om och formatera om?

    Mvh Himi

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan spara C,E,X,Y,Z men måste formattera om F och G
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej,

    Ok, kan du please tala om vad jag behöver?

    Jag har läst igenom ett antal guider, jag kanske missar nåt.

    Ok patcha / flasha bios har jag förstått.

    Vad behövs sen då för att skapa de nya partionerna?

    Jag använder FTP för att skicka allt till min PC kan jag sen godtyckligt använda FTP för att sprida på mina nya F och G utan vidare?

    Mvh Himi

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, bara å ftp:a grejorna dit du vill. En del program kan ju ha konfigfiler där G: måste aktiveras.

    Formattera gör du enklast med superdisc, men läser du på lite så hittar du info om hur du formatterar från din ftpklient (site kommandon till evo-x dashen)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej igen,

    Jag känner mig osäker på vilket BIOS jag skall använda?

    EvolutionX M8 Bios_v1.6 kan det vara rätt för mitt alladin?

    Tack!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej,

    Som jag fattat det så,

    Använd EVtool_1.0.9

    Öppna M8plus.bin eller M8plus_16.bin, vilken av dessa?

    Välja, "Partition 6 takes up to 137 GB / Partition 7 Takes Rest"

    File size 256k.

    Stämmer detta? Kan resten vara default?

    Mvh Himi

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej,

    Kan någon bara bekräfta om mitt sissta inlägg stämmer, jag har försökt sammanfatta det jag hittat fragment av på forumet?

    Mvh Himi

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på vad du har för videodekoder i din xbox.

    xcalibur = _16
    focus/connexant = den andra
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej, Enligt denna http://forum.psxcare.com/support/sho...light=xcalibur

    Så skall jag ha focus/conexant varianten då jag har en 1.4 ?

    Mvh Himi

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spelar ingen roll. M8plus.bin fungerar. Du skall INTE använda någon _16 variant.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej igen,

    Hur kommer games menyn presentera sig då jag har två st partioner?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som om du bara hade en partition
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej igen,
    Verkar skumt med BIOS flash från BIOS menyn. Visst skall man kunna lägga upp biosen i fråga i BIOS katalogen och sen flasha därifrån? Inget verkar hända. Jag har startat XBOX med Write mode. DVS hållt in power tillräckligt länge.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Så flashat och klart med partition 6 och 7 Hur gör jag för att formatera den? Räcker det med xpartioner? laddar man upp sina spel till F resp. G ? Finns det val i Super disc eller annat för att få ordning på detta? Känns inte solklart hur jag ska göra från nu. Please det är sista biten för att skall vara på plats........

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kör format F och format G från superdisc, sedan är det bara å skapa en GAMES mapp och fylla på med spel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej funka KALAS tack för all hjälp!

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej, Att vissa spel slutar fungera hänger väl ihop med att de som kan strula kanske ligger på G: nu då. Hur och vad ändrar jag i vilka filer så sådana spel kommer igång igen?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej, Inga ideer på mitt senaste inlägg?

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har aldrig sett något spel som fungerar sämre på G än på F
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej, Nej men det jag menade var att efter att jag delat upp disken på F och G så funkar vissa spel inte som jag då lagt på G efter min uppdelning.

    Jag körde ftp innan uppdelning av hela F till PC. Sen updelning, installation med SD etc. Sen ftp tillbaks till F så mycket det gick, resten till nya G. Är du med?

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja då får du redigera din ini fil så att dashboard vet att du har spel på G åxå
    Section "Games"
    {
    AutoAddItem "F:\Games\"
    AutoAddItem "G:\Games\"
    SortAll
    }
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej,

    Ja fast merparten fungerar som ligger på G:\Games det är bara vissa så jag tänkte om det var något med just dessa som behövde ändras?

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Fungerade de innan? Ser du dem i menyn men de startar inte eller vad?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Fungerade ju inte på G innan eftersom han inte hade G part innan, utan spelen låg på F, om du inte ser att spelen har tex GUL text utan är lite silvrig så stämmer inte genvägen i evox.ini man får då redigera som jag nu visar med XBMC "Media Center","F:\Apps\Xbmc\default.xbe" men det skall ju inte behövas om man under tex:

    Section "Games"
    {
    AutoAddItem "F:\Games\"
    AutoAddItem "G:\Games\"
    SortAll
    }

    Då skall det bli gilltig genväg sen vet jag inte så noga med hur den blir med savesen under E Tadata Udata eller vad den heter, hur savesen sparas kanske med genvägar till F vet jag inte fråga HANSI
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jag menade om spelen fungerade som de skulle på G:\. Antingen ser man ju spelen eller inte. Om texten är gul så fungerar länken inte, och det kan bara hända med grejjer som du skrivit in i din evox.ini, typ xbmc och så. Du skriver ju inte in spel för spel i din evox.ini, alltså kan spelen inte bli gula...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej men om du INTE får fram dom så är det ju fel i ini filen på genvägen om inte så skulle det ju funka, lite logiskt sett menar jag. Men om du för in spelen med FTP & inte genom skiva får man fram dom ändå utan att skriva in?
    Jag vet inte eftersom jag kör in dom från skiva själv & inte FTP
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Om man har spelen på G:\, oavsett om man har fört in via skiva eller FTP så måste man har skrivit in detta i sin evox.ini:

    Section "Games"
    {
    AutoAddItem "G:\Games\"
    SortAll
    }

    Om man ändå inte ser spelen med de raderna där, så är det mycket, mycket, skumt...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja ngt sen säger han att det är bara vissa som är så åxå, har aldrig råkat ut för det själv iaf så jag kan bara ge tipps om vad jag skulle göra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Ny HDD med Aladdin Advanced XT
    By Lundqvist in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 23:38
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 14:27
  4. Boota med AR2, eller ett Original Spel?
    By Soosman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-19, 17:37
  5. Messiah - med eller utan region-fri DVD funktion ?
    By Chipz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-13, 11:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •