Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hjälp med Snes emulator på psp

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20

    Hjälp med Snes emulator på psp

    Hejsan.

    Jag försöker få igång snes9xTYL-0.2c, och jag har gjort som det står i readme filen, alltså kopierat och klistrat in snes9xTYL mappen (med EBOOT.PBP och logo.bmp filerna) och snes9xTYL% i /PSP/GAME/. Jag placerade romsen i mappen utan %. När jag sedan ska starta emulatorn på psp:n går det inte, psp:n stängs av bara. Jag har också testat att föra över filerna med KXploit Tool, men med det programet verkar PBP filen inte funka, eftersom det kommer upp ett fönster där det står "An error has taken place turning the file, verifies that the file PBP is correct. Jag skulle gärna vilja få denna snes emulator att funka eftersom jag vill gärna spela lite snes på psp:n... Please hjälp mig.. Jag har firmware 1.5, jag vill också säga att NesterJ v1.06 (nes emulatorn till psp:n) funkar jättebra för mig.

  2. #2
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Du kan inte exploita en redan kxploitad fil... dvs. du har en eboot som är en eboot.pbp och en eboot%.pbp. Dom är redan exploitade. Läs readmen till emun och det kommer säkert att fungera.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Problemet är fixad, det var fel på min usb kable, nu funkar allt bra!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Har problem, jag får inte igång nått emulator spel. har nergraderat till FW 1.5

    Jag lägger emulatorn och rommen i PSP\GAME\SNES9X\EBOOT.PBP och PSP\GAME\SNES9X\rom.smc
    men när jag startar emulatorn så får jag bara felmeddelande "The game could not be started. (80020001)"

    Det blir samma fel även med nes och gba emulatorerna.

    Någon som har nått tips på hur jag fixar det? eller vad det är för fel?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    108
    Respekt
    21
    du måste även ha mappen som heter %SNES9X som är kxploitad...
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    har exploitat nu och det fungerar perfekt eller snes emu är lite seg, men nes och gameboy Helt underbart!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    108
    Respekt
    21
    prova o feta upp till 333MHz på snes så går de lite snabbare, dock lite eftersläpningar etc, sen vet jag inte om det är nyttigt för pspn o köra den så
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Linköping
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det är nog ingen fara att dra upp den 333 eftersom det är original, det pallar han garanterat. Jag tycker däremot att även om man klockar upp den så flyter inte SNES på så bra, jag tycker inte det är spelbart, så jag håller mig till NES istället...än så länge. Hoppas på en ny emulator till SNES

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Asså vadå inte spelbart? Snes9xTYL-0.2c, som finns ute är nästintill perfekt, och det kommer nog inte komma en bättre snes emu än det till PSP:n! Alla spelen som jag provat på Snes9xTYL-0.2c funkar perfekt..

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Linköping
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det är den jag har provat och den funkar ju bäst av alla jag provat iaf men inte tillräckligt bra.
    Det flyter inte på riktigt så bra som jag vill, skärmuppdateringen och färgerna hänger inte med till 100% och då blir det inte spelbart enligt mig. Men om du tycker att det fungerar för dig så är det ju bra för dig. Detta är ju vad jag tycker och man upplever saker olika, så låt mig tycka det....tack. Men däremot tycker jag NES funkar kanon. Och hoppas ändå att det kommer en till version av TYL som är 100%.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Det kommer nog inte komma någon ny version av tyl, så står det på deras hemsida iaf.

Liknande diskussioner

  1. Ingen video i en 1.4/1.5 med X2.6(4983.06)... hjälp!
    By syko in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 09:59
  2. hjälp med alladin advance plus
    By andreas_l in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 14:42
  3. Hjälp med snes station!!!!!!!
    By ps2asker in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 20:02
  4. Hjälp med media
    By Rickedicke in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 14:09
  5. Hjälp med att översätta xbplayern till svenska
    By Antigonos24 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-01, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •