Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flash flera BIOS på Xecutor 2 Pro

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    22

    Flash flera BIOS på Xecutor 2 Pro

    Då min parallellport på mitt Xecutor 2 Pro inte verkar vilja vara med längre, kanske även dip switch 4 för att stänga/slå på chippet undrar jag om det går bra att slå ihop 2st 256kb BIOS (4983) och 1st 512Kb (5035) och flasha det via Evo-X ??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    22
    Hmm, var inte helt trivialt att fixa när man inte är helt 100% på vad man gör/ska göra.

    Jag hade 4x256k BIOS innan. Skapade ett 1024k BIOS (2x4983+1x5035). Körde flashning via EvoX inbyggda. Gick bra till halva stapeln då allt stannade av.... Väntade och väntade och slog sen av boxen. Den startade och BIOS som fanns låg kvar men bank 3 var helt tom och bank 4 kunde inte längre EvoX eller XBMC detektera vad det var för BIOS.

    Så jag flashade om Bank 4 med 1x256k 4983. Ställde om switcharna till att köra på 512k (Bank 1&2) och flashade 5035 på dem.

    Så det gick bra till slut fastän bank 3 är körd. Upptäckte alltså att man måste via switcharna välja vilket/vilka banker man har tänkt flasha. Stämmer det?

    Så om man ska göra så, ska man boota boxen på en bank och sen ställa om switcharna under drift och sedan flasha? Eller hur ska man gå tillväga? Nyfiken fastän det gick bra till slut...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har för mig att man ställde alla switcharna på off så skall det gå bra att flasha ett 1024K stort "bios" med flera biosar ihopsatta, t.ex. 2x256+1x512.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. e_u_r_a_s_i_a Bios Pro generic flash disc
    By Hansi in forum Download
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 19:03
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. flera BIOS
    By durus in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 22:40
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •