Ok. Såhär är läget. beställde ett xbit chip förra veckan, det kom hem allt är med, köper troxnycklar för att skruva i xboxen, får upp allt, stoppar i chippet och inget händer. Nu har jag setat sen kl 17 tills nu och har ingen aning om vad som är fel. Har läst på flertalet forum (bla grundligt vissa trådar här) och testat allt som jag hittar kanske kan fungera. Ibland har jag fått min stackars xbox (begagnad men allt funkar, hyfsat gammal, tror tillverkad 2002 köpt begagnad nyligen) att få upp en svart skärm där det står "your xbox may require service" och det blinkar rött/grönt. Jag har inte en gång fått den att boota chipet. sitter med Evo-x flashat på 4/4 och switcharna är rätt. har inte sett den fina lilla evox loggan en enda gång uppe i hörnet där jag vet att den ska sitta.
Nån som har nåt tips och nån lösning? Vad ska jag göra? jag tar emot alla tips just nu. Irriterad och arg för att den inte funkar i ett enda läge.
Edit; har version 1.0 av xbox
Edit2; har tydligen lyckats söndergänga nåt. skruven ser bra ut men den fäster inte längre. vet ej vad jag gjorde för fel förutom att försöka skruva dit chippet. aja. verkar väl som om mina chanser att chippa gick och slängde sig utför balkongen.
Bookmarks