Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: X-Bit hjälp!!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

X-Bit hjälp!!

Ok. Såhär är läget. beställde ett xbit chip förra veckan, det kom hem allt är med, köper troxnycklar för att skruva i xboxen, får upp allt, stoppar i chippet och inget händer. Nu har jag setat sen kl 17 tills nu och har ingen aning om vad som är fel. Har läst på flertalet forum (bla grundligt vissa trådar här) och testat allt som jag hittar kanske kan fungera. Ibland har jag fått min stackars xbox (begagnad men allt funkar, hyfsat gammal, tror tillverkad 2002 köpt begagnad nyligen) att få upp en svart skärm där det står "your xbox may require service" och det blinkar rött/grönt. Jag har inte en gång fått den att boota chipet. sitter med Evo-x flashat på 4/4 och switcharna är rätt. har inte sett den fina lilla evox loggan en enda gång uppe i hörnet där jag vet att den ska sitta.

Nån som har nåt tips och nån lösning? Vad ska jag göra? jag tar emot alla tips just nu. Irriterad och arg för att den inte funkar i ett enda läge.

Edit; har version 1.0 av xbox

Edit2; har tydligen lyckats söndergänga nåt. skruven ser bra ut men den fäster inte längre. vet ej vad jag gjorde för fel förutom att försöka skruva dit chippet. aja. verkar väl som om mina chanser att chippa gick och slängde sig utför balkongen.
    Last edited by Death; 2005-09-01 at 00:50.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova någon annan skruv bara. Eller få någon att löda åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    tänkte kika om jag hittar nån som passar och som inte är för lång. har en hel låda med lösa skruvar. Om kortet inte vill sitta som det ska och att det inte går att lägga stöd under ordentligt (har testat olika alternativ) så får jag hitta nån som kan löda på skiten (det lär väl inte funka heller bara för det). Eller köpa ett annat bättre lödfritt kort. Trodde aldrig att det skulle bli så här mycket problem att få detta kort att sitta som det ska (satt och läste anvisningar flera gånger innan jag bestämde mig för att beställa det)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag brukar rekommendera Xenium SPICE om någon frågar mig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. HjÄlp!!
    By SaypaY in forum XBOX Case Mods
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 17:51
  2. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 15:43
  3. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  4. Lite hjälp om blandat !
    By ollebull in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 18:34
  5. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 16:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner