Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hur kan man göra privata mappar i x-box media center

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Red face ÄR DET INGEN SOM KAN??? Hur kan man göra privata mappar i x-box media center

    hej, har problem med min x-box media center, jag hade massa filmmer på min x-box, en del barn filmmer till mina barn och en del skräk filmmer, för hade jag lagt skräck filmena i en mapp på x-boxen som heter system på f:/ och när man skulle gå in där för att se filmmena då fick man låv att slå använda namn och lösenord, och på så set var det perfekt då kunde inte barna vara på den mappen
    i x-boxen dom kunde bara vara i f:/Abbs/xbmc/video
    video där liger alla mina barn filmmer, men en dag fick jag instalera och updatera alla mina program i min x-box då försvan den lilla hemlisen som jag hade de att nu man kan komma in i F:/Abbs/xbmc/system
    jänom media center i x-boxen killen som har gört de så till mig har flyttad i en annat ort för ej tag i han länge, undra om nån har haft de samma sak som mig, aså killen som görde den till mig sa att de var han som hade kommit på det så har, men har svårt att tro på han måste finnas fler som har det så mig kan nån hjälpa mig jag vet att de nån koder man läger in i media senter i x-boxen och sen tror jag att man döper där i mappen system eller vilket mapp som hels som man ska slå använddanamn och lösenord men vet inte rigtig hur man gör det.
    stor tack för den person som kan hjälpa mig om den här, och någ tror jag att den här greg kommer att fler har använning i sin x-box, kommer jag och tag i denna resepten kommer jag själv lägga ut den.
    Last edited by talakoub; 2005-09-02 at 19:23. Anledning: ÄR DET INGEN SOM KAN???

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    delar du ut med SMB från din dator?eller har du bara filerna på XBOXen?
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har filmmerna bara på min x-box

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    skulle villa ha resepten på svenska tack, kan inte engelska

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Vet inte riktigt vad du är ute efter men delar du ut dina filmer från en dator kan du lätt sätta lösen på folders osv...
    Det enda du kan göra vad jag vet som har lösen, är en sak som heter "masterlock" (huvudlås) hittar du under Inställningar - Utseende - Huvudlås (krävs en rätt ny XBMC för masterlock)

    med det kan du sätta lösen på en del saker så dina barn inte kommer åt dina "farliga filmer" haken med detta är att de inte kommer åt sina barn filmer på detta sätt heller (såvida du inte ger de ditt lösen du satt).
    Last edited by mysiskatten; 2005-09-01 at 21:08.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Liknande diskussioner

  1. Senaste XBMC nyheterna
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 105
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 19:20
  2. Hur läggar man in Evolution X Dashboard?
    By vairuz in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 10:34
  3. Hur kan jag kolla vilket chip jag har i min box?
    By BPMs in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 10:21
  4. hur man lätt kan döda dark.....
    By qtv in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 16:27
  5. Vad kan man göra med en omoddad Xbox?
    By stefanpson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-09-28, 00:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •