Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Får inte till det riktigt med HDD via usb

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Får inte till det riktigt med HDD via usb

    Plz e det nån som har kåll på va jag kan göra för fel?
    Jag har den nya pl2 slim med DMS4 lite å så har jag en lacie 160 usb har formaterat den med winhiip men jag får inte fram den med usb advance det står bara insert usb device funkar det inte med seagate diskar eller har jag missat något pls help

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Winhiip och usb EXTREME har ingenting med varandra att göra. Winhiip/HdLoader/hd advance använder en special/PS2 formattering. USB Extreme använder Fat32. Ladda hem programvaran till usb extreme från www.hdadvance.com och formattera disken från den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    jag o en annan kille har försökt reda ut detta problem förut och vi har värkeligen provat allt, men tyvärr blev slutsatsen att lacies produkter inte värkar vara kompartibla med usbadvance. han hade 250gb porce lacie så eftersom du hade en lite anerlunda kan du altid prova formteringsverktyget inan du ger upp.
    har även försökt kontakta lacie och dom säger att det är hdadvace's fel och hdadvace säger att lacie har kopabilitetsproblem

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    ok det va ju himmla synd att jag inte kikade innan jag handlade en lacie

    Tack för svaren i varje fall jag har nog provat all möjliga olika typer å alternativ gällande formatering å partionering på min hd det funkar bara inte

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    du kan ju alltid maila hdadvance killarna o fråga
    info@hdadvance.com

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    vet ni om det finns nåt program som formaterar UTAN att rensa det jag redan har. Använde nämligen HDLoader innan, har en massa spel, nu vill jag byta till USB Advance, men måste formatera hårddisken.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    omöjligt att formatera utan att radera datan på volymen. Men är det så svårt att göra backup, formatera, och återställa datan?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    nja, allt handlar om plats... =)
    tänkte inte riktigt formatera, tänkte byta från ena fil systemet till andra utan att förlora data, men det verkar vara omöjligt.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    byta filsystem är samma sak som formatering. Och för att byta filsystem måste man radera all data på disken.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag hade problem med min FREECOM Usb enhet och misstänker att problemet ligger i hårdvaran som icke verkar vara kompatibel med PS2:an, köpte mig dock en QTECs USB 2.0 Kabinett och tog ut HD:n från FREECOM enheten och det fungerade perfekt!

    Kan säkert vara liknande kompabilitetsproblem med Lacie enheterna.

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Officiella fjärrkontrollen, bildkvalite m.m.
    By Phunky in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 12:38
  3. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  4. Filer från xbox till xbox. Får det inte att fungera!
    By mufflon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 20:37
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •