Min Xlåda vägrar gå ut på nätet varken trailers, väder eller streaming funkar.
Har ställt in allt i XBMC som det är på min dator (annat ip dock )
Jag har XBMC 050824. xboxen går ut via router.
Min Xlåda vägrar gå ut på nätet varken trailers, väder eller streaming funkar.
Har ställt in allt i XBMC som det är på min dator (annat ip dock )
Jag har XBMC 050824. xboxen går ut via router.
Funkar nätverket?
Ja, Xbox<->Server; Server<->WWW; Laptop<->WWW; Laptop<->Xbox fungerar kalas.
Ingen?!?!
Jag har sökt, alla tips som är relevanta är ganska gamla...
Hur är nätverket hopkopplat?
via router.
Är DNS i XBMC ifylld ?
yeap testat både BBBs DNS och ställt den till routers IP (för att testa) men NADA
Ställer du in nätverks inställningarna manuellt i XBMC ?
så här ser mitt ut via router
ip:[192.168.0.5]
netmask:[255.255.255.0]
gateway:[192.168.0.1]
nameserver:[192.168.0.1]
Gå in på TCP/IP se egenskaper klicka avancerat skriv sedan in allt där istället
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
va? Om du menar Xboxen så har jag ingen avancerat att trycka på... menar du någon av datorerna så varför de fungerar ju!
Glöm det......................
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Sorry för att jag väcker liv i en död tråd men jag upplever exakt samma problem som du beskriver XboxLurv!
Löste det sig sen? vad var fel? upplever mina nätverkskunskaper hyggliga men fast här.
Kör Comhem med D-Link router (satt "enabled" för xbox support) kopplad till en laptop + xboxen.
Båda plockar dhcp från routern...laptopen surfar utmärkt och xboxen får kontakt men vägrar visa såväl väder, rrs, radio el dylikt (har en av senaste xbmc)!?!
(Har även testat o köra utan router o istället 2 nätverkskort via laptopen och delat ut ena till xboxen...funkar ej heller)
HJÄLP! Alla idéer välkomna!
nej det är inte fixat. har testat static ip och via DNS. olika routers, dubbla nätverkskort, m.m... till sist testades en annan xbox och den har fin kontakt med interwebben...
har testat att byta XBMC flera gånger både tidigare och senare versioner men inget hjälper.
Jag har gett upp enda jag riktigt saknar är webradio-dealen men det funkar att spela och så så jag är ganska nöjd ändå...
Verkar vara svårt att få nätet att funka :/
Har 2 kort i burken ett till nätet då å det andra till en switch å sedan till xboxen allt funkar förutom internet senaste inställningar jag har testat är de som användaren "pege63" har skrivit på sin hemsida:
http://hem.passagen.se/bondra/peter/xbox/xbox.html
Är det för att man har telia som isp ingen fast ip där ju?
löste sig med XBMC 2006-01-whatever...
Ok bra för digOriginal inlägg av XboxLurv
Också uppdaterat men icke sa nicke!
Här funkar allt som sagt utom internet ingen kontakt med skiten alls sigh börjar bli trött på d
vet att det är ett mög men testa att göra som jag, delete ALLT på C och intsallera en helt ren install av senaste rel XBMC...
Varför har du 2 st nics när du har en switch/router?Original inlägg av Releaser
Den kommer att ge dig dom IP du behöver genom sin inbyggda DHCP.
Har du sen ett modem fr TEIA så har det modemet alla dom inställningarna i sig den enda du behöver göra är att koppla in den till datorn nic eller din switch, sätta på ditt modem vänta till gröna lampan slutat blinka, sätt på datorn, gå in på nätverk, skapa en anslutning eller så kan du köra allt från skivan då kommer det funka direkt.
Och när DHCP'n har delat ut adresser, så tar du dom, och låser till static så slipper du en massa irriterande byten av ip'n...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Nä!
Ett "irriterande byte av ip" får du mest sannolikt för att någon annan dator/enhet snappat åt sig ip:t för att du haft burken avslagen för länge. Om du då har satt det ip:t som static så får båda enheterna samma IP och det är inte direkt lyckat......
Öka på lease time ordentligt i dhcp serverns inställningar bara så håller du adressen.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Är väl bara min billiga router som jävlas då... Nä, men när jag körde med DHCP förut så höll den på och skiftade ip mellan datorerna/xboxet, och detta var ju lite sådär smått irriterande eftersom man nyss satt upp samba...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Det är en switch, jag har en annan burk inkopplad osså å den har nätOriginal inlägg av pege63
Men f*n inte boxen skumt.
Kollat xbox inst å xbmc inställningar.
Sista utvägen blir väl att köpa en router
Du måste inte registrera en ny Mac-adress hos Telia? Eller begränsar dom till 2 mac's kanske... Hursomhelst, smidigare med router...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Vet inte faktiskt jo router verkar ju vara smidigare!
Jo det är det verkligen...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bookmarks