Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Konsten att chippa en PS2 - fattar noll

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Konsten att chippa en PS2 - fattar noll

Verkar vara ett totalt ufo när det gäller detta, så jag måste fråga lite... Köpte en massa PS2-spel i USA som inte gick att spela hemma insåg att man måste chippa skiten, köpte ett DMS4-lite och lödde dit. Tror att lödningarna stämmer med ritningarna, har kollat femton hundra gånger nu...

Men, hur vet man om det fungerar? Ska man ladda någon programvara? PS2:an fungerar, men jag kan inte spela USA-spelen... stoppar man in dem så får man bara upp nån bild om att man ska stoppa in en formateringsskiva. Betyder detta att jag misslyckats med lödningen eller har jag missat nåt annat väsentligt ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova byt firmware. Original firmware borde klara usa import, om inte prova toxic.

Du hittar det på www.dms3.com

Toxic är lite knepigare, men sök i deras forum på "toxic mirror" så brukar man hitta länkar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen.

Det är något som är knas, för jag får bara svartruta när jag försöker läsa CD-n med firmware. Är det viktigt att bin och cue-filen är i någon särskild ordning och ska man bränna som något annat än en dataskiva?

Om jag trycker på fyrkant när jag startar upp så står det "dms-4 lite is disconnected", så någonting verkar vara rätt i alla fall...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    om det står så när du trycker fyrkant har du standard firmware.

bränn i låg spinn, datamode 2, DAO och joliet.

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Tack för tips! Ska försöka följa dem när min dator med cd-brännare får sin nya hårddisk som ska komma imorgon. Det ä verkligen frustrerande när man försöker fixa något som man inte har koll på. Oändligt tack för att ni som kan orkar svara!

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Räcker det med att bara chippa om för att kunna spela
    By Daniel_25 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 11:02
  3. Ska chippa PS2
    By Belsebubben in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-06-02, 20:17
  4. hjälp - kan jag inte chippa mitt PS2 ??
    By nisselon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 17:34
  5. Hjälp till att få Pal 60Hz till Ps2!!!
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2000-12-29, 15:20

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner