Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: spela andra spel på boxen

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Cool spela andra spel på boxen

Hej
    Jag är ganska ny på det här, men skulle vilje veta hur jag kan lära mig att spela ex nintendo spel på xboxen, finns det någon guide eller liknande.
    Tackar på förhand

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs lite i xbox->emulatorer avdelningen i forumet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Wink

Citat Original inlägg av Hansi
    Läs lite i xbox->emulatorer avdelningen i forumet...
    Hej

tack så mycket för svaret, men jag har faktiskt letat, (inte tillräckligt tydligen)
    men men får väl leta vidare

Eva

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    HÄR har du massor med emulatorer och roms (emulator spel).

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Talking

Tusentack, en liten fråga till, hur vet jag vilka spel som hör ihop med vilka emulatorer?

Evisan

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    HÄR finns en tråd där en snubbe har skrivigt vilka emulatorer som fungerarar bäst och till vilken konsoll de hör till. Om du vill ha senaste versionen av emulatorerna så finns de på xbins kanalen på IRC. Om du inte vet hur du gör för att koppla upp dig dit så skriv så ska jag försöka förklara "kort". Du behöver då en ftp-klient också om du inte har det.

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Wink

Hej Majsbullen

Tack igen för svaret, jo jag har en ftp och vet hur den fungerar, men är inte säker på att jag vet hur man ftpar IRC kanalen ;vad jag har lite undringar om var ;
    Jag har 2 emulatorer på boxen Xnes, Xsnes9x, om jag har förstått det hela rätt så skall jag ladda ner roms och lägga dem i romsmappen under respektive emulator, försökte några gånger men fick då fram några gsm filer och det verkade inte som emulatorn kände igen dem. Kör man spelen ifrån emulatorn eller ifrån games?
    Är lite sugen på att spela Mario o Donkey Kong.
    Tusen tack för hjälpen, det är inte så lätt i början , men jag ska nog lyckas.

Kram
    Eva

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Okej, xnes är en nes-emulator (nintendo), xsnes9x är en snes-emulator (super nintendo). Jag rekommenderar dock att du laddar ner den senaste versionen, här är "kort" hur du gör:

Ladda ner mIRC HÄR och installera det. När du startar det så välj ett skriv namn, epost och två olika nickname, tryck sen OK. Tryck sen alt + e på tangentbordet, välj IRC Network: EFnet, och IRC Server: EFnet: EU, SE, Gothenberg. Tryck sen "Connect to server". Det kan ta en stund, men låt den söka tills det står:

-irc.efnet.se- *** Looking up your hostname...
    -
    -irc.efnet.se- *** Checking Ident
    -
    -irc.efnet.se- *** Found your hostname

Sen när det kommer upp en liten ruta skriv då "#xbins" och tryck join. När en ny ruta kommer upp skriv "/msg xbins !list". Sen ser du att det lite längre upp börjar blinka en icon om en ny ruta med röd text, tryck på den. Nu kan du öppna din ftp-klient (jag rekommenderar starkt FlashFXP). I FlashFXP, tryck F8 och skriv in informationen du fick via xbins (Server or Url / FTP adress, User Name, Port och Password.) Hur du gör i ditt eget ftp-program får du själv räkna ut.

När du är inne, gå in i XBOX > apps > emulators. Där står nu massa olika konsoller, det är bara att gå in i den du vill ha (tex. gba), kollar i listan som jag gav dig om vilken som är bäst, och väljer den (tex. Xboyadvance), gå in i mappen och välj den senaste (för tillfället v.17) och ftp:a över den till din dator. Packa sen upp den med WinRAR.

Hoppas verkligen detta hjälpte dig för det tog en jäkla tid att skriva.
    Last edited by majsbulle; 2005-09-12 at 22:39.

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Glömde skriva att nes-roms ska vara i formatet .nes och snes-roms ska vara i .smc...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av majsbulle
    Okej, xnes är en nes-emulator (nintendo), xsnes9x är en snes-emulator (super nintendo). Jag rekommenderar dock att du laddar ner den senaste versionen, här är "kort" hur du gör:

Ladda ner mIRC HÄR och installera det. När du startar det så välj ett skriv namn, epost och två olika nickname, tryck sen OK. Tryck sen alt + e på tangentbordet, välj IRC Network: EFnet, och IRC Server: EFnet: EU, SE, Gothenberg. Tryck sen "Connect to server". Det kan ta en stund, men låt den söka tills det står:

... ... ...
    ... ... ...

Hoppas verkligen detta hjälpte dig för det tog en jäkla tid att skriva.

Och så fanns det bergis redan en guide i forumet:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
    :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Cool

Hej

Vet inte riktitigt hur jag ska tacka dig, men bugar o bockar ,
    Skickar ett meddelande när jag hoppar runt i Marios värld, tråkigt nog så åker jag bort i morgon på en vecka, men skall prova så fort jag kommer hem.
    TACK Tack tack tack .

Kram Eva

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Hansi ---> Jag visste att det fanns en guide någon stans, men jag kunde bara inte hitta den Haha

Ja, ja, min var lite mer detaljerad (för nybörjare )

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Hej Majsis

Hoppas att du har haft en bra vecka, ville bara tacka igen , har lyckats, sitter o spelar gamla hederliga donkey kong.
    Ha det så bra.
    Kram

Liknande diskussioner

1. En Del Spel GÅr Ej Att Spela?????
    By NERG9 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 10:54
  2. Vad krävs för att kunna spela USAimport på boxen?
    By Almtuna in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 18:05
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 21:44
  4. se storlek på spel på boxen?
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 02:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner