Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Psxcare 360?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20

    Psxcare 360?

    Finns det någon tidsram för när man kan inhandla en färdig chippad med stor disk av 360 från PSXcare?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Som det ser ut nu så vet väl ingen när chippen kommer finnas till hands ens så det är nog omöjligt att svara på.

  3. #3
    tja allt går att chipa (om det har moderkort)och psx lär nog vara först i sverige så låt 360 komma en vecka till en månad så finns det chip
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    tog ett halvår på vanliga xbox så jag skulle gissa på något längre än en vecka
    Läs XBMC Manual och FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Svårt att gissa om det där...

    360:an lär vara mycket mer skyddad än vanliga xboxen. Eller så har MS försett den med en massa bakdörrar för att dom inser att chippningsbara konsoller är de konsoller som tar marknadsandelarna.

    Sony verkade ju t.ex. göra vissa versioner av sina konsoller extra lätta att chippa, helt plötsligt fick moderkortet jättestora lättåtkomliga lödpunkter för just de anslutningar man tidigare behövde löda på pyttesmå chipben.

    Hur som helst, när xboxen knäcktes var det hobbyister/studenter som gjorde det som en personlig utmaning utan vinstintressen.

    Nu finns det stora företag med massor av ca$h och erfarenhet som redan sitter och analyserar den hård/mjukvara som finns i utvecklingskitten. Det ligger mycket prestige i att knäcka boxen först för de företagen. Så detta bör väga upp svårighetsgraden.

    Glöm inte den viktigaste regeln när det gäller att säkra en dator. Fysisk tillgång = ingen säkerhet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ah, se där.. tror jag fick svar på min fråga jag ställde i min tråd

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Skulle de inte göra Xbox 360 förseglad, dvs utan skruvhål? Nu går det säkert att bända upp skiten ändå och göra egna skruvfästen men det gör det hela lite svårare iaf om det nu stämmer.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bah, det där med förseglade konsoller har det ryktats om i alla tider, inklusive vissa playstation 1 modeller :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Appropå chippning, har ni läst det här?

    Xbox 360, omöjlig att hacka...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    If you can touch it, you can hack it...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    alltså även så, är det inte jobbigt o bränna HD skivor på 14-17 gb???

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Hört talas om en finurlig grej som heter hårddisk?

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Vimmerby, Sweden
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Detta med att knäcka koder till 360 kan man ju likna lite med att knäck koder till BOXER. De är ju över ett år sedan boxer bytter koder. ingen har knäkt de än.

    Kan man inte likna dessa två problem lite.?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av qkiller
    Detta med att knäcka koder till 360 kan man ju likna lite med att knäck koder till BOXER. De är ju över ett år sedan boxer bytter koder. ingen har knäkt de än.

    Kan man inte likna dessa två problem lite.?
    hur många använder boxer och hur många Xbox360 såldes FÖRSTA veckan den var ute?

    hur många nöjer sig med boxer STD utbud och hur många nöjer sig med att betala 500kr/st för spel?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Boxer kör man väl cardsharing på som med "alla andra" kortbaserade system numera?

    Det är nog mest en ekonomisk fråga, det kostar MYCKET pengar att få ett skyddat smartcard urläst. Dom pengarna måste man på något sätt lyckas tjäna in på piratkort, och råkar informationen sedan läcka till allmänheten och/eller kortutgivaren byter ut korten hos sina kunder så skiter sig den affärsidén.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, men som jag(fd gratis-tittare av boxers viaccess) har uppfattat det så har intresset för att hacka boxers marksända nät, minskat nåt så otroligt så det är knappt någon som arbetar med att ta fram koder/nycklar till detta.... När det gäller 360'n (precis som hansi beskriver det) så finns det så enormt mycket med företag och privat personer som försöker ta fram bakdörrar och lösningar på att köra osignerad kod på den. Och om alla delar med sig av sina kunskaper(villket de flesta gör, dock ej en del chip-företag) så kommer det säkerligen att gå hacka 360'n. Men det lär nog ta lite tid...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det som microsoft snackar om, är ju att de har integrerat alla security checkar i cpu'n.... Alltså så fort man kör en kod, så skickar cpu'n ut "signaturen" på koden, till en liten modul (som sitter i samma kåpa) som jämför den med den integrerade "signaturen"(den "signatur" som är rätt) och om de matchar varann, så skickar modulen ett "Det är lugnt, kör på" meddelande till cpu'n som då fortsätter att köra koden. Om "signaturerna" inte matchar varann, så skickar modulen ett "stopp, piraterna är här" meddelande till cpu'n, som då avslutar koden. Eftersom modulen sitter i samma chip-kåpa(krets/skal, kalla det vad ni vill) så kan man inte löda sig in mellan modulen och cpu'n, och säga "det är lugnt, kör på". I teorin så blir det då "omöjligt" att köra osignerad kod. Visst påstår vissa att man kan skära upp cpu'n, och leta reda på rätt trådar och routa om dem. Man kan även "operera" kretsar med laser och dra om trådar, osv, osv... Dock är detta inte hållbart i längden, om man vill kunna sälja färdiga pirat lösningar.... Men själv tror jag att bakdörrar lurar, tex MINST ett mjukvaru fel, som gör att man kan stoppa in osignerad kod. Sen lär ju nån spel tillverkare (förr eller senare) missa ett hål i sin kod, som gör att man kan exploit'a 360'n.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Jao men hur länge tog det inte innan chipen kom till Gamecube, var ju ett par år iallafall...
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

    * 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Liknande diskussioner

  1. Fick Spiderchip från PSXCARE men begagnat?!!
    By forhike in forum Spiderchip
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 10:15
  2. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  3. PsxCare
    By a00sambe in forum Ris & Ros
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 23:13
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •