Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: DVD remote funkar inte

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21

    Question DVD remote funkar inte

    Min chippade box som jag bytt till 80 GB hårddisk på vill inte lyda remote kontrollen när jag spelar DVD film - jag har testat med både original (US ) och pirat. Får ingen kontakt alls trots nya batterier i remote kontrollen. Med spelkonsolen funkar det perfekt. Jag kör Dongle DVD 2.0 tror jag den heter.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Funkar den i xbmc då? btw det funkar inte med remote i dongle dvd, bara i dvd x eller vad det heter och vanliga ms dashboard.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jag har både remote i XBMC OCH i DVD spelaren funkar kanon man får patcha xboxdash.xbe så funkar remote i alla lägen
    Last edited by pege63; 2005-09-10 at 15:42.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    och hur "patchar" man evoxdash.xbe - det är kanske inte var mans egendom pege63?
    Den funkar inte alls oavsett boot, MSdash eller Evox

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Alltså vill man både har fjärkontroll i XBMC & när man spelar upp DVD filmer får man patcha xboxdash.xbe filen hur man gör att att man kopierar xboxdash.xbe till en valfri mapp på PCn, patchar den sen döper man om den till regfridvd.xbe, sen i din evox.ini fil ändrar du sedan till DVDPlayer= "C:\regfridvd.xbe"
    Patchen hittar du på nätet den heter ngt med "DVD region x patch", gör du så har du remote i xboxen iaf.
    Last edited by pege63; 2005-09-10 at 15:44.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Tack Pege 63 - men jag är fortfarande lite osäker på hur du menar- jag är inte så slängd i det här men har i alla fall lyckats installera en 80 GB hårddisk!
    Har sökt patchen men hittar den inte - och hur gör jag exakt med patchen - steg för steg? Att ändra i evox.ini fixar jag, den filen har jag hittat.
    Efter installationen av hårddisken funkar inte Halo 2 längre- kan inte läsa skivan säger felmeddelandet - något tips?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Nu har jag prövat enligt ditt förslag ovan då jag hittade patchen på nätet. Jag patchade genom att markera xbe - filen i dialogfönstret, och sparade den sedan enligt det namnet du angav och FTP tillbaka den filen till c:\ på boxen. Ändrade i evox.ini -filen.
    Men fortfarande kan jag bara använda remotekontrollen på Superdisc menyn och i Avalaunch - och DVD går bara att starta från Avalaunch menyn - Dongle Free 2.0 player - och därefter funkar inte remoten mer.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Äntligen har jag fått fart på boxen, men senaste XBMC som fungerar utmärkt med även remote kontrollen! Och DVD regionfree.
    Återstår nu bara att reparera MSdashboard, det har försvunnit förmodligen när jag installerade nya disken - några tips?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Installera om MS DASH fr SD igen bara för övrigt skrev jag steg för steg hur du skulle göra längre ner/upp på sidan kolla noga
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. DVD Remote + Annat
    By Anime_Ghost in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 12:08
  2. DVD med .iso/.rar funkar inte i Complex Tools
    By Technic in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 17:21
  3. nån som vet varför dvd filmen inte funkar på ps2:an?
    By DjoZon in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 16:44
  4. brända Full dvd ... vafrör funkar inte dessa??
    By Stroofil in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-07-02, 15:55
  5. Uppladdade spel funkar inte [hjälp]
    By Frizonic in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 12:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •