Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Filer vill inte starta..

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21

    Filer vill inte starta..

    La in xbmc 20040826 . Men efter uppdateringen så har jag problem att starta filmer och musik ibland, händer inte alltid men ibland när jag startat xboxen och ska köra en film så händer inget , det bara låser sig. Efter omstarta så brukar det fungera. Vad kan det vara för fel? har inte glömt att uppdatera default.xbe eller xboxmediacenter.xlm i C ..

    Har editerat xboxmediacenter.xlm, men om det vore fel i den skulle väl inte problemet med uppspelningen vara sporadiskt? Kör med skinet
    Blue Two MediaPortal X...Kan det vara det som buggar?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Från XBMC FAQ:

    Q: I have changed to another build of XBMC and get some strange problems, what to do now?
    A: When up or down-grading XBMC version/build level you need to delete the ?Xbox Media Center? save under memory in the original Xbox? dashboard and reboot, this will restore XBMC to it?s default settings which is needed each time changing the build version. Alternativly delete both ?0face008? folders under E:\UDATA & E:\TDATA on your Xbox (including the system.bin file in one of these folders). If this do not help then follow the normal bug reporting procedure.


    sedan skulle jag rekommendera en nyare build av xbmc den du la in är ju över ett år gammal!!! händer rätt mycket på ett år se här http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.p...xt?view=markup
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Oups ,,skrev fel på builden,,skulle varit 2005,,nåja har provat att ta bort oface008 mapparna. Ingen skillnad,,dock lade jag in den nyaste builden inatt , har fungerat bra än så länge..Får se hur det fungerar..

Liknande diskussioner

  1. Xecuter2 vill inte starta
    By oscwa195 in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 21:43
  2. Ändrat bios, chippet vill inte starta.
    By PlaskAnkan in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 20:08
  3. undertext i xbmc funkar inte så som jag vill?
    By Master_nemo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 23:28
  4. vob filerna på disken vill inte spela i en följd
    By Jompapompa in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 17:48
  5. Kan föra över filer men inte hela mappar, vad göra?
    By Sunde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 10:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •