Ja undrar vilken tidsserver som ja ska lägga in i xbmc. Nu visas rätt veckodag samt datum, men klockan går en timme efter... Är det någon som har lust att hjälpa till?
Ja undrar vilken tidsserver som ja ska lägga in i xbmc. Nu visas rätt veckodag samt datum, men klockan går en timme efter... Är det någon som har lust att hjälpa till?
Borde ju finnas någon inställning för tidszon/timezone...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
I settings så finns det en "tidsserver" som nu visar 207.46.130.100 klokare än så blir jag inte...Original inlägg av Hansi
Eller menar du i xboxmediacenter.xml?
Svenska tidsservers hos Statens Provningsanstalt
ntp1.sp.se - 193.10.7.250
ntp2.sp.se - 193.10.7.246
-=|_||_\/[-|\|=-
Ja testade båda två i xbmc tidserver, men ja får inte till det. Klock-jäveln går likför bannat en timme efter
Behöver jag göra något i xbmc.xml?
Som jag redan sagt, förmodligen måste man sätta en tidszon någonstans...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Kolla "Settings - Clock - Time Zone" i orginal dashen.
Sätt till "GMT+01 Berlin"
-=|_||_\/[-|\|=-
Tack ulven! Nu är det löst! Ingen är gladare än jag![]()
![]()
Last edited by wei§müller; 2004-10-27 at 12:37.
En får också tacka för lösningen på detta problem.....
Bookmarks