Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: XMBC visar inte längre video (GALEN)

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    XMBC visar inte längre video (GALEN)

    Har sedan en tid tillbaka stora bekymmer med att se film på Xboxen, vare sig det är streaming från PC, inspelad på DVD eller från Xboxens HDD.
    Detta driver mig till vansinne och eftersom mina blodådrar i pannan är nära bristningsgränsen vänder jag mig till den samlade kunskapen på detta forum!

    Snälla, någon mer måste ju ha upplevt detta med de senaste 3-4 månadernas "builds"?

    Ok, för att var mer exakt. Då jag trycker på en filmfil för att starta den, "tänker" xboxen i 1-2 sek, sen är det bara tyst igen = ingen film har startat.

    Och var hittar jag info om var man hittar senaste CVS? (Är det mot reglerna att posta detta emotser jag ett PM med info!)

    Tack på förhand!
    /Mozez
    Last edited by Moze; 2005-09-12 at 23:56.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Vilken build date har du...

    Från XBMC FAQ:

    Q: I have changed to another build of XBMC and get some strange problems, what to do now?
    A: When up or down-grading XBMC version/build level you need to delete the ?Xbox Media Center? save under memory in the original Xbox? dashboard and reboot, this will restore XBMC to it?s default settings which is needed each time changing the build version. Alternativly delete both ?0face008? folders under E:\UDATA & E:\TDATA on your Xbox (including the system.bin file in one of these folders). If this do not help then follow the normal bug reporting procedure.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Testade igårkväll Medusas 050912, mao den nyaste som kom igår. Har innan dess testat 050825 och nån tidigare version.

    Har tagit bort bägge dom 0face008 mapparna, har disablat FW på PC, har minskat sökvägarna, har tagit bort alla specialtecken, tycker mig gjort det mesta.

    Vissa filer spelar, oberoende på sökväg. Dock är det kanske 1 på 20 som spelar, och dessa har spelat förr, i våras. Vet dock inte exakt vilken build jag använde då.

    Detta kan inte bero på datorn eller inställningar där då vissa filmer fungerar, alla mp3 funkar, bilder fungerar, men betydligt söligare än förr.

    Hastigheten mot datorn är nog bra, för över filer med 10mb/s, tråd nätverk, inte WLAN.

    Kan detta ge någon ledtråd?
    05-01-2004 13:28:08 WARNING Unable to resolve: kernel32.dll UnhandledExceptionFilter
    05-01-2004 13:28:08 WARNING Unable to resolve: kernel32.dll UnhandledExceptionFilter
    05-01-2004 13:28:08 ERROR cmplayer:penfile() smb://192.168.0.2/FTP/FTP/-= WOW Movies =-/10392_drakedog4_new.wmv failed
    (Har testat ställa klockan & datum också, samma problem.)


    Och så en floskel: "jag blir snart desperat!"
    Last edited by Moze; 2005-09-13 at 09:30.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    har du uppdaterat "default.xbe" på c: om du har det som dashboard??
    Läs XBMC Manual och FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Joda, har uppdaterat den, och XBMC's xml-fil ligger även i roten på c:.

    Tack för dina förslag so far!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Har samma problem... Dock enbart vissa filmer strular... Medan andra funkar felfritt...

Liknande diskussioner

  1. Spelen startar inte längre
    By HiGreen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 16:54
  2. Settings och Reset går inte att välja längre
    By stiff7 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-25, 01:21
  3. Kunde boota superdisc efter hd byte men inte längre
    By silent666 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 15:26
  4. Mina DVD-R skivor fungerar inte längre!
    By Empfmil in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 19:51
  5. Dualshock och blowback fungerar inte längre efter messiah modifiering
    By solaris in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-26, 20:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •