Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ideér angående spel som inte fungerar

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Ideér angående spel som inte fungerar

    Hoppas nån har tid att läsa igenom och svara på mitt problem, det vore snällt!

    Jag har problemet att vissa spel inte fungerar för mig, jag klickar på dem i dashboarden och hela skiten låser sig innan man ens ser nånting utav spelet. Det är alltså i själva dashboarden skiten låser sig, innan ens spelet hinner köras igång. Sen är det bara att trycka om "manuellt" om man är sugen på att använda boxen nått mer.

    Jag har kollat igenom guiderna på ett flertal sidor, bland annat eran guide och gjort det som står i den, men det hjälper som inte. Nu senast var det NHL 2006 som inte ville fungera, det fungerar dock på min kompis xbox utan problem..

    Detta är ju ett väldigt luddigt problem, har jag förstått, eftersom det egentligen inte finns en orsak till varför det inträffar utan snarare ett 20-tal... Tyvärr kan jag inte hjälpa er så mycket mer än att jag kan säga att jag har ett EXECUTER-chip(?), det står så när jag drar igång boxen iaf, och jag tror att det är evo-x jag har som dashboard. Har väldigt dålig koll på det där eftersom jag lämnade boxen till en kompis som i sin tur skickade den till er..

    Vad finns det att göra? Kan det hjälpa att flasha om bioset? Finns det andra knep? Hur ser jag vad jag har för bios, chip osv?

    Många frågor, kanske man kan få svar på nån iaf!

    Ha det bra!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Du kan alltid prova att gå in i system manegment --> system settings, gå ned tills det står misc, och stänga av (tryck på a tills det står disaebeld) TSR och alla IGR som finns där, prova sen igen, i den menyn kan du också se vilket bios du har.

    Lycka till!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (Det där har han ju redan gjort, om han gjort allt som står i min lilla guide)

    Jag har f.ö. nog inte mer tips än de jag skrivit i guiden, jag brukar skriva allt jag kommer på där...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    jag har för övrigt samma problem lite då och då. T.ex på XII och Super Monkey Ball. Det hänger sig innan spelet ens startat. Jag har också executer så det kanske är chippet det är fel på

Liknande diskussioner

  1. Villka emulatorer fungerar bäst
    By Vampire in forum Emulatorer
    Inlägg: 68
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 02:11
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Kan inte byta spel av varandra!?!?!?!
    By Galloway in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 20:42
  4. spel som inte laddar
    By frillezipp in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 13:30
  5. Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?
    By psxcare0007 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-04, 12:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •