Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Pcb?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20

Pcb?

Hej, jag ska chippa en 1.6 xbox som är tillverkad 2004 05 08 med ett SmartXX V2 chip. Använder pinheadern för att få dit chippet men undrar hur jag ska göra med PCB kortet (det kortet man ska sätta på undersidan av moderkortet) som medföljer.
    se nedan.

Måste man använda detta?
    Om man måste vad fyller den för funktion?
    Kan man löda dit kablarna enligt ritningen på Quickinstall se nedan?

Tacksam för snabbt svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du löder dit pcb ELLER lösa kabelstumpar. Du väljer själv. Våra tekniker tycker det går smidigare att sätta dit pcb än att sitta och skala en massa småkablar. Löd enligt bilderna bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Tusen tack Hansi för det snabba svaret.
    Så man måste ha med den?
    Har lött (lödit?!) detta chippet på 2 stycken 1.1 boxar men då använder man inte detta PCB kort eller stumpar på baksidan, vad gör den på 1.6 boxar som inte behövs göras på 1.1?
    Last edited by dorfmeister; 2005-09-14 at 23:57.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Återställer de ledningar som chippet behöver på LPC bussen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Har två stycken, har en kvar sedan förra gången jag lödde, på den ena står det 1.6b och den andra 1.6c. Versionnummer på boxar eller?
    På 1.6c sitter det 3 motstånd men inte på 1.6b modellen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Använd den nyaste, har för mig att den skyddar lframe genom att inte jorda direkt utan köra genom motstånd eller liknande.

Liknande diskussioner

1. Aladdin Adance XT - Ombyggd PCB
    By mansnet in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-05-28, 10:31
  2. PCB RITNING
    By tomas360 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2001-06-08, 04:00

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner