Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Chippa Gamecube

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Chippa Gamecube

    Hej! Jag har läst lite i trådarna här på forumet men inte fått några riktiga svar.
    Jag vann ett svart gamecube på tra dera.com(oöppnat) för 700:- (billigt?)
    och undrar vad man måste göra för att kunna spela brända spel.
    Antar att man måste chippa den, men nånstans läste jag att man inte behövde det egentligen. Hur är det med den saken?

    Och är det lätt att modifiera kuben själv genom att löda om man känner nån som kan det, eller måste man känna till kubens elektronik för att kunna göra det?

    Och sedan angående skivorna, finns det mindre DVD skivor att köpa som man kan köra i kuben utan att behöva ta bort översta delen? Jag såg 8cm skivor som bara rymde 150 mb, och det räcker väl inte för att bränna ner ett spel på? Och om man skulle ta bort översta delen, är enda nackdelen isåfall att det kommer in damm i kuben?

    Hoppas att nån orkar och kan svara på mina frågor!

    /Robin

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Det är relativt enkelt att chipa GCn, det som kan vara lite lurigt är att få bort kylflänsen. Den sitter fast ganska så bra, det är bara att vara lite försiktig så du inte skadar nån komponent på moderkortet när den släpper.

    Det finns mini-DVDer att köpa dom rymmer 1.4GB eller nått i den stilen, dom kostar dock en slant mer än vanliga DVDer.
    Ett alternativ är att köpa en "full size" top för några hundralappar så kan du köra med vanliga DVD skivor.

    /Bully
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok, tack för svaren!
    Men vad blir den totala kostnaden om jag skickar gamecuben till er? Jag antar att man får betala frakt också?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    995:- + frakten hit + c:a 150:- frakt tillbaka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Gamecube spel till xboxen?
    By bettyboop74 in forum Nintendo 64 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 14:01
  2. gamecube digital utgång
    By gorgar40 in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 16:00
  3. Funderar på att skaffa GameCube...
    By zarenpojken in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 14:23
  4. Gamecube kan starta nerladdade spel!
    By Hansi in forum Gamecube Spel
    Inlägg: 138
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 19:02
  5. Gamecube backup/kopierings nyheter.
    By boobytrap in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 08:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •