Någon som vet hur det kommer att se ut på Xbox 360, om man kommer kunna spela Divx-rullar mm utan att över huvud taget modifiera den?
Någon som vet hur det kommer att se ut på Xbox 360, om man kommer kunna spela Divx-rullar mm utan att över huvud taget modifiera den?
en ochippad X360 accepterar inte program eller filformat som inte accepteras av Microsoft, så vill du titta på filmer lär du nog få använda dig av .mpeg filer
//Zimpan
wma låter loglisgt tycker jag iaf. M$ egna film format.
Men då måste man strömm det från en MCE-PCOriginal inlägg av weeh
Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.
precis, hade eller har lite planer på att installera MCE på min dator på en egen disk och sedan köra på de sättet, vet att det går att ha flera OS på samma dator men har aldrig haft det själv så därav tvekar jag, tror att jag skippar det eftersom skall jag se på film och sådant så kör jag bara över det till min vanliga xbox tills chip finns ute till x360in.
/reed
Har en media center pc och har kopplat ihop den med xboxen, har inte lyckas streama divx filmerna ännu. Hittade dock en xbox 360 konverter som gör om filerna samtidigt som de tankas ner. Kvaliten blir dock lite sämre, men men bättre än att inte kunna se dem alls
divx och xvid stödjs inte av xbox 360 så man får konvertera filerna till antingen mpeg eller wmv.
Måste man ha ett nätverk för att streama filmer från datorn till xboxen? Jag har bara en router som delar upp internetet (eller hur jag nu ska förklara det...). Kan jag streama via routern?
Är inte hemma alls när det gäler nätverk, jag har två nätverkskort så har jag det ena kopplat till boxen, det andra till nätet. Men skall köpa en router nu så jag kommer ut på live så jag vet faktiskt inte riktigt.
streama via routern du, det fungerar fin fint
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Jag kör live me min 360 via dubbla nätverkskort i datorn, det är bara o aktivera delad nätverksanslutning! Enda kruxet är att man måste ha datorn igång medans man spelar på xboxlive..
jo vill man det så... Själv föredrar jag router...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bookmarks