Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fel storlek i projjen

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21

    Fel storlek i projjen

    Hej allihopa!
    Har ett problem som jag undrar om någon fler stött på.
    Kör XBMC Från augusti nån gång och proj. Har kalibrerat guin så den är okej i storlek. Kör den i 480p. Funkar hur bra som helst. Har ställt in storleken för video. Funkar hur bra som helst. Kör spel och det funkar inte som det ska. Bilden är alldeles för stor. Hittar ingenstans där jag kan ställa in bildstorleken för spel. Finns det någon sådan inställning eller om det finns någon annan lösning på det. Hade inte detta problem med en tidigare XBMC.
    Killen som fixar detta är guld värd. Det är enormt irriterande.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    i MS dashbard dashboard ställer du in vad du vill köra för format på din "tv"
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Det är inte det som är problemet. MS dash är inställd på 480p 720p. Filmer visas rätt men inte spel oavsett om de är i 480p eller 720p. Det är just spelläget som är fel. Bilden är större då av någon anledning. Bilden stämmer på duken men bilden är beskuren. Ex. Spelar Ghost recon och radarn är delvis beskuren i överkant och ammorutan är beskuren i nederkant. Några ideer?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    vet inte vart du är? ...men i MS Dashboard finns det Normal - LetterBox - Wide screen att välja mellan under settings -videomode - video

    Vart hittar du inställningar för 720p i MS dash ?
    Last edited by mysiskatten; 2005-09-19 at 00:19.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Kör man med komponentkabel och projektor så får man även valen 480p, 720p, 1080i. Man måste ha komp. kabel annars syns inte de inställningarna.
    Det har inte med det att göra. Det är rätt inställt där. När XBMC skickar bilden till projektorn när jag ser på film så blir bilden rätt. Har jämfört med TV:n. Och det är oavsett om filmen är i 480p eller 720p eller om jag kör från skiva i MS dash 576p. När jag kör spel skicker XBMC bilden för stor till projektorn, bilden blir beskuren upptill, nertill och ite på sidorna.

    Edit: Det var projektorn som flippat ur så om någon annan har ett liknande problem så är det inte säkert det är Xboxen som bråkar.
    Last edited by macke_c; 2005-09-21 at 11:02.

Liknande diskussioner

  1. Färger blir fel i Evox
    By Genfors in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 15:17
  2. Fel Fel Fel....
    By .com in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 19:52
  3. Z: disken noll storlek ??
    By Wireless in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 12:26
  4. Fel Fel Fel....code 13
    By Ubbe in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-20, 22:40
  5. Laser fel eller chip fel?
    By Gatufight in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 13:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •