Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Dela med sig mellan 2 xboxar?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20

    Dela med sig mellan 2 xboxar?

    Hej , det är så att jag och några kompisar ska ha xbox lan nu i helgen och vi undrar om det finns något program som man kan ha och dela med sig filer mellan 2 xboxar (eller 3 st skulle vara det bästa..) så om jag har ett program som ligger i en mapp så undrar jag om jag kan skicka över hela mappen till min kompis xbox?

    Båda är chippade och 2 av mina kompisar har precis fått nya hårddiskar till sina xboxar.

    (Jag är ledsen om det är i fel tråd men kunde inte hitta något lämpligare än nätver så det fick bli denna...)

    Så finns det något program som klarar av detta?
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Om du har avalaunch dashboard på båda boxarna så går det, ladda ner Hansis guide, där står bla. hur man kopplar två xboxar till varann och för över filer mellan dem...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Jag har mediacenter som dashboard men det räcker väl om man bara går in i programmet(eller dashboardet) avalanch på båda eller alla 3 xboxarna?
    Men finns det inget program som klarar detta?
    Mina andra 2 kompisar har ett gammalt evolution X som dashboard eftersom det bara är det som fungerar med nätverket till min dator.
    Så det bästa skulle vara om man kunde skaffa ett program som klarar detta.
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Så vitt jag vet så finns det inget program för detta, men visst det räker att du kan komma åt avalaunch-dashboard så kan ni föra över filer, dock går det bara mellan 2 xboxar eftersom att det bara finns ett nätverksutag på boxen... Ett sista alternativ (inte rekommenderat eftersom det tar en jädra tid) är att för över filerna från en xbox till datorn och sen skicka dem till en annan xbox, men som sagt, det tar tid.

    Rekommenderar att ni kör med avalaunch, snabbt och enkelt.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    ok, får väl försöka till helgen men om det är någon som vet något bra program så vet ni var ni ska skriva namnet på programet iaf
    Jag tänkte att man kanske kunde koppla xboxarna via en router men det kanske är smartare att ta en xbox itaget...

    Det första jag tänkte på var det andra alternativet du skrev men jag vet att det tar år att bara skicka över en sakt till datorn och om man ska skicka över det till xboxen så tar det ännu längre tid så jag testar nog helst med avalaunch...
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag kan ju också nämna (står inte i guiden) att när du är i avalaunch så för att sätta ip-adresserna i boxarna så finns det enkelt en knapp som heter xbox2xbox (eller nåt i den stilen) under network settings, då sätts ip:n automatiskt och det är bara att köra...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    OK, det låter bra
    Tror jag kör med avalanch...
    Men kan man skicka över filer från min xbox till kompisens xbox via min xbox tex.

    min kompis
    ........ ........
    .xbox.------> .xbox.
    ........ ........

    Fas kompisens xbox inte har avalanch eller ska jag skicka över avalanch från datorn till kompisen xbox?
    Det sistnämda är nog smartare om jag tänker efter...
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Båda xboxarna måste ha avalaunch... Jag märker att du fortfarande inte läst guiden . Eftersom att avalaunch är en dashboard så tror jag inte att det bara går att skicka den till datorn och sen till en annan xbox... Dock inte 100% säker

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Jag kan inte läsa guiden eftersom det är i pdf-format och jag har inte något sånnt program i denna dator så jag hoppade över det.
    Om det absolut inte går så får jag väl bränna dvd-skivor och skicka över det via dvd2xbox...
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej, men jag föreslår då att du laddar hem acrobat reader (sök på google). Om du av någon anledning nu inte vill göra det så går det ju i alla fall snabbare att köra över filerna till datorn och sen från datorn till den andra boxen, att bränna tar ju en j*vla tid...

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    XToolbox går bra att använda för att föra över filer mellan Xboxar. Du behöver bara ha det på den box som du navigerar på.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Så man behöver bara ha det på en xbox?
    Så kan man "styra" den andra xboxen med det programet?
    såfall så låter det som ett program som jag tänkte mig..

    EDIT: Såg att jag hade det programet på min xbox (antagligen av superdisc..) och då tänkte jag testa programet så jag gick in på att det skulle söka efter en annan xbox och så stog det att programet sökte efter 192.168.0.100 eller något liknande, betyder det att den andra xboxen måste ha det ipnummret?
    Last edited by dole; 2005-09-22 at 07:59.
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Du kan förmodligen sätta vilken ip-adressen xboxen ska söka efter i programet, mitt förslag är att du sätter 192.168.1.1 på xboxen som du kör programet på och 192.168.1.2 på den andra

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ja o polaren använde xbox ftp o de funkade kanon de ligger under nytto program på boxen...Bara hoka in xbox 2 på routern eller direkt i xboxen sen kör programet..Där skriver man in den andra boxens ip o sen är de bara att köra på. Vi använder unleshx som dash....

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Jag lyckas få mina Xboxar att hítta varandra med korsad nätverkskabel och koppla upp dem. Använder Avalaunch på båda boxarna.

    Problemet är att när jag ska starta filöverföringen kommer en ruta upp som visar på överföringsförloppet men ingenting händer. Den står o tuggar på 0.0...

    Nån som vet vad jag kan prova?

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    I XToolbox kan du sätta den Xbox Ip adress som du tänker ansluta till med hjälp av Vit knapp, tror jag det var. Skriv in den boxens Ip. Starta om båda boxarna för att vara säker. Sen ska det bara vara att ansluta. Du kan flytta materialet hur som helst mellan boxarna med det programmet. Enkelt och ganska stabilt program. När du anslutit så markera den mapp som du ska kopiera till. Sen markerar du det som ska kopieras, tryck på vit. Add to Queue. Du kan markera flera grejor. När du är klar med det, välj transfer Queue. Då ska den sätta igång och det ska komma upp en massa filer som rullar på i fönstret.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    OK, låter bra
    Testar det på nästa lan.
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Om du lägger in en nyare version av avalaunch eller om du redan har det så behöver du inte hålla på med några inställningar ef´tersom det finns en auto-detect funktion där, mycket smidigt, inget pill-

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    fungerar xtoolbox mellan en chippad och en vanlig xbox?
    har köpt en chippad och vill gärna spara mina saves från den gamla xboxen.

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Nej xtoolbox fungerar bara på chippade xboxar... Du kan ju möjligtvis använda minneskort.

Liknande diskussioner

  1. XBOX låser sig med nätverkskabel ikopplad
    By loaded in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 11:06
  2. Problem med Ninja Gaiden, Hänger sig vid Chapter 2
    By Anon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 20:47
  3. boxen låser sig med nätverkskabel inkopplad
    By LiMit in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 17:48
  4. XBMP hänger sig med Saitek hk!?
    By Znore in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-27, 17:24
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •