Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hur ska jag gå till väga?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hur ska jag gå till väga?

    Nu är det så här att jag är lite nybörjare på detta.
    Har letat igenom guider här och läst mig till en del.
    Köpte en färdigchippad x-box, 1,6 crystal från en sida på nätet.
    Vill givetvis inte ha orginaldisken så jag tänkte ta en 120 gb från en av datorerna jag har...Ser att det står Cromwell bios 3.2 när jag startar upp.
    Har laddat hem senaste superdisk. Kopplar jag in nya hdd:n och bootar med superdisken? Måste jag flasha den nya hdd:n innan eller? Har haft den i en dator förut men jag fick för mig att det räckte med att slänga i superdiskskivan så formaterade den o allt..

    Tacksam för hjälp eller nån hänvisning till nån sorts hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du skall när du får upp Cromwell bios 3.2 switcha från 0 till 1 eftersom Cromwell bios 3.2 ligger på bank 0, switcha till bank 1.
    Sen skall bränna ner en bios på en CD-RW skiva tex senaste X2 5035 välj den som är till V 1.6 av xbox.
    Flasha från Cromwell bios 3.2 välj flash fr DVD/CD-RW
    Jag utgår från att du aldrig kört ngt på boxen & har vare sig dashboard eller ngt alls.

    Har du däremot kört på xboxen så du är inne på Evoxdash osv, så kan du flasha via "system utils" "flash bios" då spelar det ingen roll vilken storlek du väljer på bioset, då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra till ett 1024k chip. Flashar du med xflash under "Apps" så måste du välja ett 1024K bios.

    Du flasha bioset inte HDn.

    Efter du flasha om bioset bootar den om stoppa nu in SD, boota om så skall den nu hugga tag i SD, gå in på psxcare menyn välj formatera, sen efter det så ser du vad man skall göra efter det eftersom det då går upp för dig eftersom SD har en logisk layout tycker jag.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Ska Koppla Hd Till Ps2, Hur DÅ
    By maxmax in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-30, 02:09
  3. Hur vet jag vilket chip jag har?
    By KimPa in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 19:04
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •