Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Drog den sin sista suck?

Drog den sin sista suck?

Hallå PSXCare.

Nu verkar det vara kört, efter fyra års berg-och-dalbana har min Xbox dragit sin sista suck. I förrgår tänkte jag ge den lite uppmärksamhet och kärlek efter att i drygt ett år ha kört den med originalhårddisken då min 60Gb Seagate lagt av. Nu hade jag en 120Gb Maxtor-HD över och tyckte att den gott kunde få sitta i min Xbox för att göra livet roligt på nytt (och spara mig en massa skivor och utrymme.

Så jag började med att överföra det lilla jag hade i spelform från Xboxen till min PC. Det började lite knaggligt då Xboxen hellre lyste grönt och rött (strömbrytaren) än att starta upp, men snart tillät den mig komma åt hårddisken via FTP och sen var det bara att vänta. När jag väl hade överfört färdigt drog jag ut alla kablar, vände uppochner på konsolen och skulle just till att börja skruva när jag kom på att jag hade glömt göra backup på C: (ville ogärna förlora profiler och sparade spel). Så jag kopplade in den på nytt till datorn... men där slutar tyvärr historien.

Sedan detta har jag nämligen inte lyckats få igång min Xbox igen - vare sig med originalhårddisken, min nygamla (formaterade) Maxtor, SuperDisc eller originalbios (som inte verkar finnas kvar på originalhårddisken). Om jag startar utan SD (med originalhårddisken) får jag felmeddelande #13, och med SD blir det #14 istället.

Har försökt med allt utan resultat - lödde t.o.m om den gråa kabeln som gick från chippet till D0 då den satt extremt löst, men det gav inte heller någonting. I övrigt sitter alla kablar hårt och som de ska.

Jag tror att min Xbox har dragit sin sista suck Kan bara hoppas på att ett nytt chip skulle lösa problemet - så att det inte har hänt någonting med Xboxen i sig menar jag... Ett par hundralappar är jag alltid redo att slänga ut för ett nytt chip (något billigt som fungerar, inget supernytt lyxeri) så att allting fungerar igen, men inte en tusenlapp för en helt ny Xbox.

Någon som har hjälpande förslag?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Svårt att säga. Verkar ju vara så att chippet inte är igång = problem med d0. Är alla hårddiskarna låsta? Prova med en olåst hårddisk annars, då SKA du få error 05. Annars ÄR chippet igång trots allt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Maxtorn är olåst iom att den suttit i en dator tidigare, men originalhårddisken är låst.
    Kanske bara behöver byta chip då, förhoppningsvis.

Liknande diskussioner

1. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  2. Boxen blinkar grönt 1/2 sek sen blinkar den rött ??
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 02:06
  3. Min xbox låter konstigt när man lämnar den på..
    By ollie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 18:21
  4. Den som knäcker denna är bra, riktigt bra !
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:56

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner