Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: HjÄlp

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    HjÄlp

    Jag har haft min xbox i flera år, första chippet var ett matrixchip som funkade till man råkade peta i boxen då tppade den kontakten. Lösningen var att installera ett x-bitchip.Allt väl ett helt år, men nu.
    När jag skulle starta den efter en ommöblering av rummet så blinkar det rött/grönt och sen kommer det upp en massa grön text där det står att min box behöver service på en massa olika språk.
    Detta kanske inte är nåt problem att fixa för en som är duktig på xboxar men jag har inte installerat detta chip själv utan hade en polare som gjorde det.
    Jag pluggade bara in den när ja fick den och spelade.
    Min undran är vad kan vara för fel. Switcharna står på ON, ON, OFF, OFF.
    Vet inte om de alltid stått så här, jag kanske slog om nånting när jag flyttade den. Går de att kolla på nåt sätt att de står rätt.
    Och om de står rätt vad gör man då, brukar de glappa nånstans som man kan titta efter eller.
    Jag provade stänga av alla switchar i tron att då kanske chippet "stängs av" och att orginalbiosen startar men icke den bara blinkar och så står de samma bild at den behöver service.
    Vad göra?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    on on off off är det vanligaste sättet att ha dom.

    Förmodligen har xbit chippet lossnat precis som ditt matrix brukar göra.

    Gissningsvis har du error 05 = hårddisken ej låst eller något error som betyder att din ms dashboard inte är 100% original längre och därmed inte går att starta när chippet inte är igång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack Hansi för ditt inlägg, problemet är att jag inte ens får upp den där errorlistan. Utan bara en där de står "Yur device needs service" nånting. Jag har inte skruvat upp den än så jag vet inte om den har lossnat eller inte. Och hur vet jag hur den ska sitta om den farit ur läge

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Felkoden står överst i vänstra hörnet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. HjÄlp!!
    By SaypaY in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 16:51
  2. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 14:43
  3. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 21:46
  4. Lite hjälp om blandat !
    By ollebull in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 17:34
  5. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •