Man kan lägga in spel på en hdd till ps2, men kan man även lägga in filmer?
/Plocken
Man kan lägga in spel på en hdd till ps2, men kan man även lägga in filmer?
/Plocken
som det sagts många ggr förut, nej.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
varför inte?, om man lägger in filmerna från sin hdd på datorn till hdd på ps2 då?
du kan lägga in men just nu finns det inget sätt att titta på dem
ok, varför funkar det inte bara med ps2reality?
är det någon som vet om det är någon "uppspelare" till hdd pågång annars`?
Ja jag läste någonstans om ett program som kunde spela upp mpeg filer från hd:n. Men jag kommer inte ihåg vad det hette. Men med tanke på att det var ett tag sedan så tror jag det var bluff tyvärr. Och hade det kommit ut så hade väl någon här vetat det.
Ps2 v.9 Ripper 2
120Gb WD Caviar
HDLoader
men om jag har linux på hdd:en då?
Då kan du ju använda dig av de miljontals linux program för att spela upp filmer. Jag hittade en fri Linux distribution till ps2 men för att använda den var man tydligen tvungen att köpa Sonys linux kit. Det går loss på ca 1500 kr. Då får man tangentbord, hårddisk, mus ,nätverksadapter och vga kabel. Tyvärr tror jag inte att man kan köpa linux distributionen utan extra tjafset.
Ps2 v.9 Ripper 2
120Gb WD Caviar
HDLoader
du behöver inte köpa sony's kitt bara du har tangentbord och en hdd ...
och linux cd till ps2... jag har inte sonys kitt och det funkar felfritt.
var kan jag köpa linux cd?
Använde du den fria versionen då?? För sonys linux cd kan man väl inte köpa separat.... eller du kanske fått den på annat sättOriginal inlägg av w_lund
![]()
Ps2 v.9 Ripper 2
120Gb WD Caviar
HDLoader
Om jag vill ha linux på min ps2.. men ja har inte chippat den.. går det ändå? ja vill naturligtvis ha en fri version.. men om det inte går.. vad finns d då för möjligheter?
gör ett exploit. guide finns på www.ps2hd.com men du behöver känna någon som har möjlighet att köra brännda cd's så du kan instalera några filer på ditt minneskort
Bookmarks