Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: går det ej spela ntsc när man har alladin chip?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    går det ej spela ntsc när man har alladin chip?

    Hej!
    Spelar alla slags spel, emulatorspel också etc t.ex ps1 och n64 och sega m.m o alla xboxspel som är nya men endast pal. Kan aldrig spela ngn spel som är ntsc och har försänt ändra i inställning men det är liksom fast..det jag kan ändra är auto men sen finns det pal där o det går inte o ändr aden alls..Blir tokig! vill ju testa o spela madagaskar men finns endast i ntsc version..
    Hör av er om man måste ha ngn program eller så eller är det helt enkelt omöjligt, måste ha ny chip? Är det alladin chip som e problemet?

    Linnea
    ***Linnea***

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Starta ms dashboard, aktivera PAL60
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    starta?

    Citat Original inlägg av Hansi
    Starta ms dashboard, aktivera PAL60
    Öh, starta ms dashboard utan chip eller vaddlå, för då komemr man ju in tillxbox gröna sida där det e inställning klicka o sånt utan chip men det finns inget som står aktivera pal60..ingeting sånt finns det där

    Missat ngt?
    Arrgrhh blir ivrig om det går å fixa :-) Då blir dotter gla'
    ***Linnea***

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    fixat

    Citat Original inlägg av bettyboop74
    Öh, starta ms dashboard utan chip eller vaddlå, för då komemr man ju in tillxbox gröna sida där det e inställning klicka o sånt utan chip men det finns inget som står aktivera pal60..ingeting sånt finns det där

    Missat ngt?
    Arrgrhh blir ivrig om det går å fixa :-) Då blir dotter gla'
    Fixat men funkar ej bara dyker upp xenium sen kommer man till menyn bara inget mer o det var redan akiverat...
    ***Linnea***

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Får jag bara fråga dig (vet att det är fel tråd och så) men du skriver att du kan köra ps1-spel på boxen, jag har försökt som fan att få tekken 3 att fungera men jag klarar det inte, vilken version av pcsxbox kör du?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Öh, jag e ju själv amatör :-( Men genom det här forumet, så laddade jag ju hem det där zipen som finns här alltså filen med alla emulatorpack i..viktigt är att du måste packa upp INNAN och sen bränna det på cd..inte packa där inne på xboxen..om jag nu minns rätt att jag gjorde så och kopierade in bin filen i rätt mapp under psx mappen där det står lägg roms here typ..där lägger du bin/cue filen och sen starta om o sen gå in o börja spela o sök upp..gåtr ej starta med cdskivan, måste kopiera in spelet i hd på xboxen.
    Lycka till
    ***Linnea***

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Har nu testat både ha det aktiverat och inte aktiverat, sak samma kommer hela tiden till menyn när jag har skivan i :-( Så ntsc funkar inte e det för min xbox har fel chip, vad nu min heter alladin väl det står XEUTER eller liknande när jag startar det.. HELP! vill spela ntsc!
    ***Linnea***

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    "så laddade jag ju hem det där zipen som finns här alltså filen med alla emulatorpack i" var ligger den? Du kan inte länka?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    ja det heter superdisk o jag har letat men det finns inte här..mysko :-( kanske ngn här vet..man kanske ej får lägga in en superdisk här..så sök på altavista eller kanske hansi kan skriva ngt här?
    ***Linnea***

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jaha, jo superdisc vet jag ju vad det är, håller mig till Slayers Evox men tack i alla fall...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har alldin v3 i min box o så lyckades hunden hoppa på kontrollen så nån bios försvann elr nått? så nu funkar inte det att få igång chipet .
    För att få igån chippet så måste man ju hålla in knappen en stund men nu funkar det inte vad gör jag??? tack på förhand

Liknande diskussioner

  1. HDAdv -> DMS4 el. Matrix?
    By SolidSnake in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 00:34
  2. Vad är det man ska ha?
    By duja in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 20:59
  3. Går det att starta en bränd skiva utan chip?
    By torstenius in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-21, 18:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •