Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xbox live med chippad Xbox

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Xbox live med chippad Xbox

Är det möjligt ? Har hört att det inte ska gå även om man stänger av chippet.

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Xbox LIVE är fullt möjligt med chippad xbox, du kan dock inte spela brända / importerade spel, det måste vara ett orginal. Plus att chippet måste vara live-säkert, med avstängningsfunktion.

Det finns däremot xlink kai eller xbconnect där du kan spela en sorts live med hjälp av system link i spelen...

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rejjo
    Xbox LIVE är fullt möjligt med chippad xbox, du kan dock inte spela brända / importerade spel, det måste vara ett orginal. Plus att chippet måste vara live-säkert, med avstängningsfunktion.

Det finns däremot xlink kai eller xbconnect där du kan spela en sorts live med hjälp av system link i spelen...
    Jo Xlink använder jag ganska flitigt, men tyvärr är det inte så många av de spelen jag är intresserad av som stöds med det. Iaf.. Jag har hört att Xbox Live's mjukvara ska "scanna" min Xbox efters hårdvara/mjukvara som inte ska vara där, stämmer det ? Hur kollar man om ens chip är live-säkert ? Jag vet att jag kan stänga av det, men vet ej om det räcker.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bara å köra tills det inte går längre, så köper man en ny "live" box sen och kör vidare på. Så länge man inte försöker fuska och inte byter hårddisk efter att man loggat in från en viss xbox första gången bör man klara sig, men det finns inga garantier...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. spela live med chippat xbox!?!?
    By NiklasA in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 16:07
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. Matrix chip + Xbox Live hur ska man gå tillväga?
    By Hagan in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 13:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Xbox live med chip och ny hd?
    By stinger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 12:29

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner