Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Olika PS2 versioner etc. (Swap Magic 3.6 Plus?)

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Olika PS2 versioner etc. (Swap Magic 3.6 Plus?)

    Hej!

    Jag har länge funderat på o köpa en PS2, såg nu att de gått ner bra mycke i pris, men hur vet man vilken version det är man köper? t.ex. elgiganten har sin "SONY PLAYSTATION 2 MODEL K" som de kallar den, hur vet man vilken version det är man köper?

    Jag har nämligen tänkt köpa mig en Swap Magic 3.6 Plus och man behöver ju nått mer för att få det o funka och det varierar vääldigt mycke mellan olika versioner... Har alla nya ps2 slim flip covers eller hur är det..? och vet någon hur det är med spelstödet på Swap Magic 3.6 Plus, borde kunna köra alla (kanske några undantag?) backup PAL spel åtminstone?

    Nåja, det här kanske inte riktigt hör hemma här med tanke på att det inte direkt refererar till produkterna på denna sidan men jag gör ett försök endå.

    Är det någon som köpt en ps2 slim senaste tiden som har testat med swap magic saken och vet vad det är man måste ha förutom det? är lite småluddigt på många sidor....

    EDIT: ja just det, någon som vet en bra sida där de säljer Swap Magic 3.6 Plus? helst någon svensk eller är det bäst att beställa från UK tro?

    Hejhopp!
    Last edited by RaidSoft; 2005-09-26 at 14:48.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De vi säljer är 3.6plus. Missar ofta att ändra hemsidan när vi får leverans av ny version :-)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=282

    Du bör köpa till ett "fliptop" skal också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ah, såg inte de på sidan tidigare ;P men du råkar inte veta vad det är för versioner de säljer för tillfället på siba/onoff/elgiganten (av baskonsolen dvs) etc.? prisskillnaden är lite väl stor :P

    Som jag förstått det så är det ej flip top på nya ps2 slim som standard utan det måste köpas till.. och det där Magic Switch, förstår inte riktigt de hela.. man måste ha det också? eller Måste man ha fliptop för att det ska funka på nya slim?..

    helt enkelt, vad är det man behöver ifall man köper en ny ps2 från onoff/siba/elgiganten etc idag? (det är ps2 slim men det står aldrig något om versionen så det e svårt o veta..)
    Last edited by RaidSoft; 2005-09-26 at 15:41.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla butiker har ps two, och har dom hyffsad omsättning så har dom den senaste revisionen med "laserskydd från fabrik"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    det finns bara 1 sorts version av ps two? (slim) eller? verkar finnas åtskilliga versioner :P och vad är det de kallas? är det de som är SCPH-7000X ?

    Vilka är det man behöver för att köra sina backups då isåfall.. De här?

    Swap Magic 3.6plus + Slide Tool för PS2
    Flip Top för Swap Magic till PSTwo v12
    PSTWO Magic Switch - för att använda Swap magic på PS TWO

    eller e jag ute o cyklar? det är ALLT man behöver för att kunna köra sina backups, right? och inge avancerad moddning behövs..?

    Tack för dina snabba svar förresten det uppskattas rejält.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du använder magic switch ELLER flip top. Jag rekommenderar flip top.

    Det finns minst 3st olika ps2 slim version 7000X, man vet inte förrän man öppnar vilken, de nyate är bäst med laserskydd från fabrik
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du använder magic switch ELLER flip top. Jag rekommenderar flip top.
    Varför rekomenderar du flip top? Är den skonsammare mot konsollen? Jag har precis köpt en PSTwo silver och tycker inte att det är så snyggt att sätta på ett svart lock

    Citat Original inlägg av Hansi
    Det finns minst 3st olika ps2 slim version 7000X, man vet inte förrän man öppnar vilken, de nyate är bäst med laserskydd från fabrik
    Och när man öppnar den, hur vet man då om man har den senaste versionen?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De magic switch vi har hemma är inte av absolut senaste modell, nackdelen är att det inte går att stänga locket när prylarna sitter på plats! Det skall ha kommit någon uppdaterad variant, men vi får inte hem sådana förrän nästa gång vi fyller på lagret med hdloaders.

    Jag har inga bilder på hur nya moderkortet ser ut...våra tekniker känner igen dom bara...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Olika versioner av ps2
    By Tai`shar in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 14:44
  2. Skillnad på olika på olika ps2 versioner?
    By Jonteee in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 02:20
  3. Xbit, olika versioner?
    By RallyJim in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 16:54
  4. Olika versioner av PS2
    By Siren in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-10-25, 18:52
  5. Skillnad på PS2 versioner?
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-05-29, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •