Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Duo X2 startar inte alls.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Duo X2 startar inte alls.

    Har lött in chipet efter anvisningar och det ser bra ut. Startat boxen men inget händer, allt är orginal! Är dO punkten eller kan det vara nått annat som jävlas? Kan det vara nått med felaktigt BIOS eller? Har inte flashat det, men som ja förstår det så är det ett bios redan på chippet.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du köpt chippet av oss så skall "cromwell" eller "flashbios" startas, alternativt boxen inte starta alls (nyare boxar gillar inte flashbiosen, man får prova 2:a banken då)

    Sen skall man väl trycka lite extra länge på powerknappen när man har duox2 för att väcka det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Japp chippet är köpt hos er. Har lött om de men får de ändå inte att funka. Dock undrar ja om krets-kortsbiten som följer med? Va ska man me den till? Alltså den biten som inte är med på installationsanvisningarna?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kretskortsbiten är nog en lpc rebuild för xbox version 1.6, vad har du för version?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    v 1,3.
    Har lött in några andra chipp förrut. Dock bara Alladdin Live och dom var ju betydligt knepigare lödning och alla dom funkar finfint!
    Är de möjligt att ja fått ett defekt chip?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla anslutningarna, se till att starta med långt tryck på power, prova att ändra läge på switchen på chippet. Hur lyser/blinkar dioden på chippet? Om den är tänd/blinkar (kommer inte ihåg, har inte mekkat chip sedan i våras själv) så är det nog fel på D0, annars är det fel på den andra kabeln som känner av hur du trycker på powerknappen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Spelet startar inte!
    By Xeon in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-14, 14:49
  2. Chippet startar inte längre !
    By KingPing in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 20:28
  3. Xboxen startar inte..
    By nrowa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 14:04
  4. PS1: CD spinner upp långsamt eller inte alls
    By Wizzie in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 08:04
  5. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 19:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •