Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 102

Diskussion: PSP downgrader 2.0->1.5 finns nu! Och den funkar!

  1. #61
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    tyvärr har jag det. men isåfall ska jag nog sälja den och köpa en ny begangnad 1.50 och ett 1 gigabyte memory stick.Var finns de som billigast?

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vet inte om någon sagt det redan. När ni kör bilden så ändras saker i programvaran i er psp så att den tror att den är en 1.0. Alltså, ni har 2.0 även om det står "system software 1.0". Det är inte fel EBOOT eller något sådant som har gjort att det står 1.0. Det stämmer alltså INTE. Det är 2.0 som tror att den är en 1.0 men alla funktioner i 2.0 finns kvar. Det finns heller ingen möjlighet att köra hemgjort heller. Man måste starta EBOOT:en för att "UPPGRADERA" 1.0 till 1.5 när det i själva verket är 2.0.

    Jag såg nu att JAG har sagt det förr i den här tråden men folk verkar ha missat det.

  3. #63
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Ganon
    tyvärr har jag det. men isåfall ska jag nog sälja den och köpa en ny begangnad 1.50 och ett 1 gigabyte memory stick.Var finns de som billigast?
    Du kan ju höra med psxcare ifall du kan komma för bi dem och betala så kanske de kan downgrada åt dig? Fråga kan man alltid.

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tar 200:- för det lilla nöjet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #65
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    är det garanti då, alltså, om ni downgradar och den går sönder, får jag en ny då?

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Går den sönder byter du den på din garanti. Det är ju ingen åverkan gjord på den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Går den sönder byter du den på din garanti. Det är ju ingen åverkan gjord på den...
    Om isåfall är det mycket bättre att göra det själv ju

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    tja, håller på å försöker nergradera mitt psp, har version 2.0 har nu, har lagt in alla filer och nästa är att gå in i photo mappen, det ska ju starta automatiskt men det händer ingenting precis som om overflow.tif inte ligger där.. det är rätt mapp (L:\PSP\PHOTO)... nån som vet vad det kan vara för fel???? mvh mattias

  9. #69
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Jag var tvungen att "titta" på bilden, alltså öppna den innan texten kom fram.

    Jag rekomenderar denna videon, då den går igenom steg-för-steg. (högerklicka, spara mål som...)
    Last edited by Ganon; 2005-12-04 at 12:31.

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    det går inte

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    E det nån som vet hur man får 2,5 ner till 1.5 om dom vet var man hittar det skicka länken så e ni schyssta

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    2.1 och öppåt går ej att nedgradera än...

  13. #73
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av froddy
    E det nån som vet hur man får 2,5 ner till 1.5 om dom vet var man hittar det skicka länken så e ni schyssta
    Det går inte
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hej alla,

    Tänker köpa på mig en PSP ikväll och undrar bara om det är någon som vet vad det är för firmware på dom PSP som finns ute i handeln nu? Ligger den över 2.0 eller?

    Tacksam för snabba svar, då jag snart åker för att handla!

    / PG

  15. #75
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    när jag laddar ner MPH downgrader så säger norton att det är en trojan, PSPBrick! detta skrämmer mig. vad är det frågan om?

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Ingen fara. Stäng av Norton när du packar upp filen bara...

  17. #77
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Fick en PSP idag, och jag kan ju inte påstå att memory sticket som följde med var så stort, så jag tänkte försöka få in nån snesrom eller nåt till att börja med.. det jag undrar är om jag behöver ha kvar eboot.pbp efter att ha installerat 1.50 eller kan jag ta bort den för att frigöra några mb?

  18. #78
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Du kan ta bort eboot filen efter uppdateringen

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Overflow.tif

    Har precis köpt mitt PSP och har 2.0
    Vill självklart nedgradera.... Har läst igenom instruktioner och plockat hem
    x antal versioner av downgrade, men filen overflow.tif tycks vara väl dold,
    hittar inte den, är det något man behöver? finns väl inte med i instruktionen
    utan anledning antar jag. Ursäkta om det är en dum fråga, vill bara vara noggrann så jag inte wreckar mitt PSP det första jag gör.... tack

  20. #80
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Psp 2.60

    Har en polare som anv ett mjukvaru program på 2.60 för att spela rom.

  21. #81
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Rom? Syftar du på psp iso's eller?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #82
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    j

    Japp jag syftar på iso =)
    Har satt upp en speciell tråd om 2.60 att spela iso på den med GTA funkar det eller ?

  23. #83
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tyvär, att köra iso's kräver kernel mode, för att mounta om läsaren, och kernel mode kan inte nås via GTA-exploiten....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    en dum fråga av mig kanske, men om jag nu springer och köper en psp nyaste versionen, vilket jag antar är 2.50?, kan jag då på något vis nedgradera den? eller är det helt spärrat? kan någon klargöra detta vad som går och inte går så skulle det uppskattas
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  25. #85
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Nej det går inte nedgradera om du har FW över 2.0 ... Hade du använt sökversionen så hade du sluppit fråga, den har besvarats otaliga gånger
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    jag vet att den har besvarats, och ja jag vet vad sökfunktionen är för något och den används faktiskt relativt flitigt så det finns ingen anledning till att vara spydig

    anledningen till varför jag frågade va för att begreppen här är aningen flyhänta av diverse nybörjare, därför ville jag ett rakt svar
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  27. #87
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan köpa/montera ett chip snart :-)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=453
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #88
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    men det är ju underbart att om man låter er chippa det så går det ju fan på mer än vad en ny PSP kostar

  29. #89
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Alla ska ha sin del av kakan...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  30. #90
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Jo det är sant en nog rätt svårt att löda i det chippet i PSPn så jag förstår att PSXcare tar betalt för det..

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilken FW har du och kommer du uppgradera till US 2.0 den 12e?
    By ktd in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 16:58
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 17:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •