Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 102

Diskussion: PSP downgrader 2.0->1.5 finns nu! Och den funkar!

  1. #31
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ktd
    Hittade en Europa 2.0 så nu är jag äntligen tillbaka!
    Kan du vara vänlig och säga mig vart du hittade den?

    Sen en till fråga, vet du ifall man kan uppgradera med vilken som helst. Har jp 1.5 nu som jag köpt. Funderade på ifall jag kunde köra Eu 2.0 eller om jag måste hålla mig till JP 2.0 isf?

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Måste få meddela. Man behöver INTE plocka ut batteriet när man ska starta om PSP:an efter varje nedgraderingssteg. Det räcker med att hålla inne power LÄNGE. Vi snackar 15 - 20 sekunder. Väldigt onödigt att hålla på att pilla ut batteriet varje gång. Som skrivet i hjälpfilen för downgradern så stöter man på TVÅ olika felmeddelande. Ett på 99% av uppgraderingen och ett när man startar om psp:an efter att den hängt sig på 99%. Det sistnämda är bara ett meddelande om att inställningarna är felaktiga och att man ska trycka O. Efter detta så startar pspan om och så har man 1.5.

    Om ni bara kör patchen i PHOTO och inte uppgraderar så står det i systeminformation att ni har 1.0. Detta stämmer alltså inte. Nedgraderaren "lurar" pspan att den är 1.0 och därför låter den dig "uppgradera" till 1.5 när du egentligen har 2.0.

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag förstår inte...Du ville väl inte att umd'n skulle starta när du startade psp'n. Du behöver inte skriva in någon kod bara trycka back som antingen är X/O...
    Jo men jag orkar inte skriva in koden 0000 (eller nån annan heller) när jag ska starta ett spel...
    Last edited by ktd; 2005-10-04 at 23:10.

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Fook-me
    Kan du vara vänlig och säga mig vart du hittade den?

    Sen en till fråga, vet du ifall man kan uppgradera med vilken som helst. Har jp 1.5 nu som jag köpt. Funderade på ifall jag kunde köra Eu 2.0 eller om jag måste hålla mig till JP 2.0 isf?
    Jag drog den från http://www.psphacks.net/component/op...per/Itemid,53/ men det ser ut på datumet att det är 2.01 där nu så läs noga texten efter ver. nummer om du ska använda länken. Jag kan annars kolla när jag kommer hem från äckliga Malmö imorgon om jag har kvar den och kan lägga ut den...

    Jag tror du kan köra in vilken uppdatering som helst men ät inte säker så det är på egen risk. Jag körde in eur 2.0 i min US PSP utan problem...

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    hej jag skulle viljsa ha hur man gör det på svenska istället men när jag gör rätt får jag inte det o funka snälla nån kan väl förklara exakt hur man gör på svenska tack för jag för jag måste göra nåt fel !! MVH Ninnus !

  6. #36
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ninnus
    hej jag skulle viljsa ha hur man gör det på svenska istället men när jag gör rätt får jag inte det o funka snälla nån kan väl förklara exakt hur man gör på svenska tack för jag för jag måste göra nåt fel !! MVH Ninnus !
    Inte för att jag behövt köra downgraderna. Men jag vet att en del psp kommer med firmware 1.52, har uppdaterat till 2.0 isf?.
    Finns en del guider ute om hur man gör.
    http://www.psphacking101.com/modules...download&cid=9
    detta är en länk till en film som du kan tanka ner som visar hur man gör.
    Lycka till.

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    hej jag försökte nergradera mitt psp men när jag skulle det så stod det att jag hade 1.0 ?? o mitt e svenskt köpt i svergie hur gör jag då ?? hur uppdaterar jag mig till 2,0 ?? igen har jag pajat nåt ?? fattar noll ??

    MVH Ninnus !

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    en fråga hur uppgraderar jag till 2,0 så jag kan nedgradera till 1,50 sen på min psp står det att den har version 1,0 ?? som sagt fattar noll ??

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ninnus
    en fråga hur uppgraderar jag till 2,0 så jag kan nedgradera till 1,50 sen på min psp står det att den har version 1,0 ?? som sagt fattar noll ??
    Okay, fattar du noll. Ta då och be någon som gjort det förrut att göra det.

    Du ska iaf uppgradera till 2.0, sedan köra in downgradern och göra saken med tiff filen och följa instruktionerna.

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Du har antagligen använt feel EBOOT. Du har lagt in 1.0 istället för 1.5.
    Ladda ner 1.5 igen (rätt EBOOT) och lägg i GAMES\UPDATE och kör den så får du 1.5...

  11. #41
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ktd
    Du har antagligen använt feel EBOOT. Du har lagt in 1.0 istället för 1.5.
    Ladda ner 1.5 igen (rätt EBOOT) och lägg i GAMES\UPDATE och kör den så får du 1.5...
    KTD: Det finns ingen Eboot fil för firmware 1.0 (utom om möjligen sony har den)...

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo då, jag har sett den på ett par ställen. Det finns ju flash backup apps ute...

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Jag kan inte lägga över overflow.tif

    jag kan inte göra det för den finns inte säger min dator. Jag kan se den i winrar och winzip men när jag zippar upp den så finns den inte längre.

    Någon som kan hjälpa mig

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Stäng av ditt antivirusprogram när du packar upp och för över...

    Norton klassar dom som PSPBRICK och tar bort overflowbilderna...

  15. #45
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ktd
    Jo då, jag har sett den på ett par ställen. Det finns ju flash backup apps ute...
    Ja, det är dumpar av firmware verisionen ja men vi snackar om eboot filen..

    Jag ska förklara skillnaden:

    Dumpen av firmwaren är som ett installerat program som du tagit alla filer från hårddisken och fört den till en annan dator.

    Eboot filen är däremot samma sak (i det här fallet, annars är fungerar den ungefär lika dant som en .exe fil gör i windows) som en installation's fil. Du måste ofta installera operativsystemet korrekt om din dator ska fungera eller hur? Det räcker inte med att bara kopiera alla filer från skivan och lägga dem på hårddisken.

    Eftersom 1.0 var den tidigaste firmwaren som kom och var förinstallerad på alla psp'or som fanns så skulle det ju vara onödigt att släppa en installationsfil, eller?

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Schysst virus i MPHDowngrader.zip!Kanske skulle ta bort det eller skaffa bättre antivirus program.

  17. #47
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    äckliga Malmö

    eehmm?
    e du från stockholm eller?

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    he he! Jag var så jäkla trött på Malmö då. Pendalde dit ett par gånger på ett sånt tråkigt jobb...

  19. #49
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    hehe iof.. I know the feeling..
    att va trött på malmö

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Asså, fan va jag kommer att lipa om detta verkligen har hänt....
    Men jag tankade över (eu) EBOOT.PBP från http://www.psphacks.net/component/op...per/Itemid,53/
    Till min PSP och fixade allt som skulle göras, men nu så är det inte 1.5 jag har utan 2.50. Den nya jävla Firmwaren, fattar inte hur det har kunnat bli så...
    Men jag blir fan galen.

    Så jag hade tänkt att göra om det, men då har mitt psp blockerat .tif filen så det står bara Corrupted File och ingenting händer... Plus att jag har fått ett nytt program LocationFree Player

    Så nu står jag här med ett psp som jag måste ''Köpa'' spel till för att det ska fungera..

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Ja du... Vad säger man... Det står ju iof att Europafilen är från 2005-10-13 så det är 2.50...
    Såg du inte i PSPn när du fick in på uppdateringen att det stod 2.5? Det står ju vilken version det är på uppdateringen + att det står vad som är nytt i den...
    Kolla bilden så ser du att du borde sett att detvar 2.50 http://www.pspupdates.qj.net/2.50Update_01_20051013.jpg

    Hur som helst är det ju tråkigt för dig men 2.50 är en bra uppdatering om man inte ska spela nerladdade spel och använda homebrews. Njut av AVC codecen och att surfa på PSP tills dom släpper en hackad 2.x eller en downgrader...

  22. #52
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Så att ingen annan gör samma misstag så postar jag en link till den "riktiga" 2.0 ebooten HÄR.

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Asså det dumma var att det stod 1.5 i PSP:n när jag skulle Nedgradera den, så dum är jag inte...

    Gö inte samma misstag som jag, fixa en "Säker" EBOOT !!!

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hejsan igen.
    Nu letar jag efter en AVC/H.264 Codec, men jag kan inte hitta någon... så om någon kan vara jätte snäll och ge mig en länk så skulle det vara Toppen.
    Och sedan berätta hur man ska göra för att se på filmer från minneskortet

    Pussar och Kramar, tack för all hjälp
    Last edited by grVty; 2005-10-24 at 10:56.

  25. #55
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av grVty
    Asså det dumma var att det stod 1.5 i PSP:n när jag skulle Nedgradera den, så dum är jag inte...

    Gö inte samma misstag som jag, fixa en "Säker" EBOOT !!!
    Bra varning!

    Ett annat tips (som jag gjorde) är att lägga in ebooten man laddat ner i Games\UPADTE och gå in i PSPt och kolla vilken version det är på ebooten. Gör man det innan man kör tiff exploit (downgrader) så kommer det stå rätt version på ebooten...
    Antagligen så står det 1.5 vilken version man än har på ebooten. Det var nog därför grVty råkade få in 2.50...

    *EDIT*
    Stavar som en kratta...
    Last edited by ktd; 2005-10-24 at 11:33.

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av grVty
    Hejsan igen.
    Nu letar jag efter en AVC/H.264 Codec, men jag kan inte hitta någon... så om någon kan vara jätte snäll och ge mig en länk så skulle det vara Toppen.
    Och sedan berätta hur man ska göra för att se på filmer från minneskortet

    Pussar och Kramar, tack för all hjälp
    Ladda ner PSP Video 9 från http://www.pspvideo9.com. Med PSP Video 9 kan du konvertera till AVC eller "vanlig" mp4 enkelt.

    Sen lägger du bara in filmen i rätt mapp...
    X:\MP_ROOT\100MNV01 för "vanliga" mp4 filmer...
    X:\MP_ROOT\100AVC01 för AVC kodade mp4 filmer...

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack så mycket KTD


    Hey grabbar, lyssna på KTD han verkar vara en Vettig kille, haha

    Tack än en gång för all hjälp.

    Ha det Gött

  28. #58
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Bah, är det något viktigt man gör på psp'n så ska man ju altid dubbel kolla att allt stämmer. T.ex. Undersöka att man har rätt sorts eboot i t.ex. pspseitool så att man inte blir fucked for life (eller i alla fall fucked for some months)

  29. #59
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Jag får en psp om 3 veckor. Det är 1.52(hoppas jag, det är europa version). Jag kommer INTE våga nedgradera, då jag säkert fuckar up allt. Finns det några bra eboot loaders till 2.0?

  30. #60
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ganon
    Jag får en psp om 3 veckor. Det är 1.52(hoppas jag, det är europa version). Jag kommer INTE våga nedgradera, då jag säkert fuckar up allt. Finns det några bra eboot loaders till 2.0?
    Om du inte har beställt din psp eller något så kan du ju köpa den hos psxcare då de säljer psp'er med firmware 1.5. Hehe nu blev det reklam.

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilken FW har du och kommer du uppgradera till US 2.0 den 12e?
    By ktd in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 16:58
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 17:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •