http://www.psphacks.net/forums/viewtopic.php?t=6963 Forum där den först släpptes. Den funkar. Många som fått igång det.
Nu är det öppna dörrar för PSP homebrew .
Dock får jag min JP import 1.50 på torsdag. Så jag klarar mig
http://www.psphacks.net/forums/viewtopic.php?t=6963 Forum där den först släpptes. Den funkar. Många som fått igång det.
Nu är det öppna dörrar för PSP homebrew .
Dock får jag min JP import 1.50 på torsdag. Så jag klarar mig
Nån här som vågat prova?
Hur många som helst. Det är bekräftat. Den funkar. www.psp-hacks.com
Det finns comment, det funkar. Även läst på www.psphacks.net och där funkar det också för alla..
Jo men det är ju alltid roligare att höra från folk här...
Hur som helst så testade jag och det funkade ju så klart. nu ska jag bara hitta en svensk 2.0 så jag kommer tillbaka till härliga 2.0...
strålande nyheter!
Jag attachar filen här också!
-> This is has not been tested, it could brick your PSP <-
-> I AM NOT RESPONSABLE FOR EVENTUALS DAMAGES <-
Downgrading 2.00 -> 1.50 method
-------------------------------
Requires :
----------
- PSP 2.00 (if you have an 1.51 or 1.52, update to 2.00)
- The 1.50 EBOOT.PBP update (http://shockzone.free.fr/PSP/Tool/EBOOT_1.50.zip)
- MPHDowngrader (http://www.chez.com/mph/)
Installation :
--------------
- Create a UPDATE folder in PSP/GAME/ folder of your memory stick
- Copy EBOOT.PBP (update 1.50) in UPDATE folder
- Unpack MPHDowngrader.zip
- Copy overflow.tif in your PSP/PHOTO/ folder of your memory stick
- Copy h.bin in root of your memory stick
- Copy index.dat in root of your memory stick
- Plug the AC adaptor
Then, enter in VSHELL PHOTO MENU, this will launch Version Changer.
Create an USB connection and if the Version Changer has been installed, a new file is created in your root of your memory stick (ms0:/index.dat.bak).
Then go to VSHELL GAME MENU and launch 1.50 update.
Follow the instructions ...
MPH
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har nergraderat och det funkar kanon. Det är dock lite otäckt med dom felmeddelanden man får, handsvetten blir värre och hjärtat det slår snabbare än normalt. Men nu har jag 1.50 iaf...
Låter ju superbra att det funkar!
blau: Vad är det för felmeddelanden du får upp? när du gör nergraderingen? ingenting när det väl är klart eller?
jasså vad får man för felmedelande så vi andra slipper hjärtklappningar?
Efter man laggt in allt enligt beskrivningen ska man in i PHOTO menyn och då ploppar det upp en svart skärm med massa tecken. Då går det inte starta om PSP:n.
Enda sättet är att slita ut strömkällan. Sen starta upp den då kommer han igång. PSP:n har då ställt om sig till 1.00. Sedan väljer man EBOOT filen och uppgraderar till 1.50 då blir det läskigt igen, vid 99% så får man ett ERROR meddelande. Enda sättet igen var att slita ut strömkällan. Och efter en omstart så går han igång med FW 1.50 . Har dock inte provat Homebrew ännu men det ska väl funka.
Wihooo de funkar kanon, bara till o lära sig allt med spelen nu såå gött
Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33
kan jag lungt köpa en PSP FW 2.0 nu utan att behöva vara orolig? sitter på några PSP spel som jag har tankat ner i förväg och måste ju veta om jag kan spela dom
om dina spel är kompatibla med dagens umdloaders har jag ingen aning om, men har startat några st sk backupper av mina 'egna' spel på min PSP som hade 2.0 innan i eftermiddags
Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33
Tydligen så ska downgradern fungera på alla psp'or (lite osäker om psp-1007k men den finns bara i hong-kong) Dock är detta inte speciellt dör mig eftersom jag har alltid haft firmware 1.50... Men funderar på att sälja den och köpa en mysig vit. Vad tycker ni?Original inlägg av anderzxb
Nej fy fan! Vita är så guy så det bara skriker om det! Lika så läderbandet som följer med i value packen. Vad tänkte dom på när dom kom på den färgen till PSP?!?
My 2 cents...
Vita tyckte jag var rätt fet men den svarta är nog ändå bäst
Så en vit iPod är också gay?!?Original inlägg av ktd
ABSOLUT!!! iPod i vilken färg som helst är iof guy...
ktd: är guy=gay??
ha ha ha! Det stämmer. Har inte tänkt på min felstavning i flera inlägg dessutom...
Hittade en Europa 2.0 så nu är jag äntligen tillbaka!
kan jag nergradera från 1.51 till 1.5 med den här? eller måste jag köra in 2.0 sen nergradera?
Först 2.0 sen 1.5...
*EDIT*
Utan 2.0 kan du inte få overflow på bilden som i sin tur triggar h.bin...
japp förstod de senare kör 1.5 nu =)
Undra hur lång tid det tar innan sony släpper en ny uppdatering... Det har ju redan bekräftats att det ska komma en "innom kort"...
Jag skulle vilja kunna stänga av autostarten av spel när man startar PSPet...
Sen lite browseruppdatering skulle sitta fint. Som att den ska komma ihåg vilken textstorlek och fönsterläge man valt...
ja autostarten är skit på PSP tex när jag startar min med nåt spel i så går dom inte att starta står system failure eller nåt sånt
Till er som inte vill att spelet ska starta när ni startar psp'n:
Gå till Settings-->Security Settings-->Välj Parental Control Level och använd koden 0000 (som annars är defult om ni inte har ändrat det) och välj "1".
Nästa gång du startar psp'n kommer den fråga om ett lösen för att starta umd'n i psp'n. Tryck då bara "back" (som är X/O beroende på varifrån psp'n kommer). Klart!
Om du sedan vill starta spelet så är det bara att välja umd skivan och starta den. Du kan trycka ok direkt när psp'n frågar om password eftersom 0000 redan står inskrivet.
PSP'n kommer som tur är inte fråga om password om man startar nåt från memorysticken.
Tack för tipset!
*EDIT*
Funkar inte på 2.0 iaf... 0000 står inte som default utan ---- och man kan inte trycka O/X direkt...
Last edited by ktd; 2005-10-03 at 23:08.
Jag förstår inte...Du ville väl inte att umd'n skulle starta när du startade psp'n. Du behöver inte skriva in någon kod bara trycka back som antingen är X/O...Original inlägg av ktd
Bookmarks