Nybörjare som man är så har jag flashat mitt executer 2.6 med fel bios. Går det att rädda?
Mickelin
Nybörjare som man är så har jag flashat mitt executer 2.6 med fel bios. Går det att rädda?
Mickelin
Eftersom du frågar i PRO forumet så blir svaret att du skall flasha om via parallellporten på chippet...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Japp! Det blev fel forum e klart. jag har lightversionen. ingen parallellport va?
Du kan:
"hotswappa" genom att starta boxen med ett fungerande chip och byta chip utan att stänga av
Köpa en X-ecuter 2 programmerare i webshoppen
Skicka in chippet för omflashning (200:- + returfrakt)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har en box till med x3 chip i. Går det att hotswappa med den eller måste det vara ett x2 chipp?
Du startar boxen med ett snabbt tryck på både power och ejektknappen samtidigt. På vissa boxar "nästan" samtidigt, med power eller ejekt lite före den andra. Prova alla varianter. Då får du upp chippets backup "flash bios"
Sorry, nu tänkte jag fel, det var hur man flashar ett x3 med fel bios :-) Det kan bli hur fel som helst med strömförsörjnning m.m. till chippet beroende på alla versioner av x2 vs x3 chip. Jag har inte så bra koll på skillnaderna mellan olika x2 revisioner att jag skulle rekommendera den varianten.
Ok. Du försökte ändå. Bara att skicka in då?
Är nog enklast :-)
Ok! Tack ändå.
vars ska man skicka in den
Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!
finns det inte någon närmare västerbotten?
Bookmarks