Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ta bort chippet

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Ta bort chippet

Hejsan mitt chip har börjat krångla så nu undrar jag om man kan ta bort chippet från ps2 utan att skada nåt.

Måste jag löda loss kablarna eller kan jag bara klippa av dom? är det samma punkter alla chip löds till? för isåfall kan jag ju bara klippa loss dom och sätta dit ett nytt chip?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Inte så sannolikt att det är fel på själva chippet. Prova stänga av det hur det nu gick till med vilken messiah version du nu råkar ha :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Grejen är den att jag köpte den av en kompis och han säger att det är ett Messiah 2 chip i. Ibland när jag startar genom att bara trycka på reset så startar inte spelet utan skärmen förblir svart efter playstation2 loggan.

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Ok det visade sig at det var ett Magic 3 chip. Jag har haft världens värsta dag idag. Inte nog med att jag misslyckades att chippa ett dms4 för att jag råkade löda över flera punkter och får inte bort det och dessutom så kan jag inte få ihop konsollen igen efter att den är isärskruvad. jag som köpte den för mina sista pengar Aja jag får väl sälja chippen och mitt nintendo ds för att ha råd att köpa ett chippat.

Liknande diskussioner

1. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  2. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01
  3. Problem med smartxx chippet
    By LinX in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 09:57
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner